Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 08 22, 5:34

Svara på tråd  [ 179 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa
 Intro/Nationalsång/Line Up 
Författare Meddelande
Medlem Gröna Brigaden

Inlägg Intro/Nationalsång/Line Up
Har funderat på detta med Intro, Nationalsång & Line Up ett tag och har kommit fram till att jag tycker att man borde ta bort något av dom sakerna. Nationalsången har jag egentligen aldrig förstått vaför man har men iofs så hade man ju aldrig hört den annars. Den tycker jag att mon kunde skita i, förutom om det bara är publiken som sjunger den då det blir en stämmningshöjare. Line Up tycker jag också är en helt onödig sak att ha kvar så någon av dom tycker jag att man borde ta bort. Vad tycker ni andra om Intro, Nationalsång & Line Up :?:

09 01 19, 23:12
Ordförande
Användarvisningsbild

Jag är gammaldags och vill ha kvar allt. Inte för att jag är så förtjust i introt, men det stör nog motståndarna, och jag tror ungarna gillar det.

09 01 19, 23:32
Användarvisningsbild

De "häftiga" intron med hög musik, eld o raketer har spelat ut sin roll tycker jag.

09 01 19, 23:33
Användarvisningsbild

Tycker man ska behålla allt. Det är en stämningshöjare. Men en sak som man borde kunna fixa enkelt är att gröna brigaden sjunger natinalsången. Det leder till att alla andra hänger på. Gröna Brigaden ska föregå med gott exempel och alltid sjunga med i nationalsången tycker jag. Då händer alla andra också på! Vet inte, men det är en tanke åtminstonde.

Line up och Intro ska man bara ha. Visst, finslipas kan den göras och förhoppningsvis blir den bättre. Då tänker jag på Allsvenskt spel ;) man skulle kunna skita i tigern, och låta dem springa in från mittgången istället som förr. Samtidigt saknar man raketen på linan i taket. Det va ett fint inslag när det begav sig i mannaminnes tider (känns det som iaf).

09 01 20, 0:43
Kassör
Användarvisningsbild

Det här med att "vi" ska sjunga nationalsången hade varit kul att prova någon gång! AIA kör med det ibland. Och det blir ganska hyffsat! Jag vet att det finns delade meningar här på forumet om att sno andra supporterklubbars idéer, men är det kanske inte värt att ge det en chans?

http://se.youtube.com/watch?v=mIMCoOCDXfw

Ca 1:30 in i klippet!

09 01 20, 1:04
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Rulle: Hammaren på spiken, ta kontakt med TAIF omedelbart! :)

09 01 20, 8:16
Profil WWW
Användarvisningsbild

Introt och presentationen av första femman tror jag inte man ska ta bort, de är nog viktigt för de som inte kommer på varje match och för ungarna så klart. Det kan dock förbättras rätt rejält. BTW. Vad hände med godiset som Taifman kastade ut förr i tiden? :wink:
Nationalsången tycker jag ska vara kvar och tycker vi borde bli bättre på att sjunga med i den istället för att vi står och mumlar den. Det hade varit kul och se om vi klarat av att sjunga den på egen hand som Hockey-Per föreslår :D

09 01 20, 8:21
Profil ICQ
Medlem Gröna Brigaden

Det är ju så att alla är inte Brigadare o urgamla TAIFare som går på matcherna.
I dagens sport värld där pengar spelar en mycket stor roll behöver vi marginal åskådarna, o kanske kan få dom att locka med sej ännu fler, många av dom o särskillt yngre kids gillar introt o spelar presentationerna.
Det är ju trotts allt kidsen som är vår framtid som ska gå på hockey i många många år.
Jag själv gillar inte massa sånt "spektakel" men det behövs idag.

Nationalsången tycker jag inte man ska ta bort. Kanske inte fel att prova sjunga med lite rejält nån match med mycket folk.

09 01 20, 9:26

jag tror nog inte vi ska ta på oss och sjunga någon nationalsång innan folk sjunger med som de är NU. Jag vill inte ta på mig att sjunga den om man inte vet att de är mer än 10 som vågar ta i.

09 01 20, 9:47
Om man nu ska skippa någon sekvens tycker jag att efter Line-upen ska det inte spelas en massa musik före nedsläpp. Det är ofta vi drar igång en ramsa och försöker bygga upp lite stämning innan nedsläpp för att genast dränkas i musik. Det är ingen bra start för oss, efter line-upen ska det vara tyst och vi tar över taktpinnen.

Nu blir det ofta lite tyst första minuten då det blir allmän urladdning minuterna innan i onödan p.ga. musiken som spelas.

Efter sista spelaren är presenterad bör musiken stängas av innan nedsläpp, vet inte om någon läser här som ansvarar för musiken annars vore det en sak jag kunde ta kontakt med TAIF om fler håller med.

Det låter ju helt absurt att bli överröstad av massa hög musik från "egna" högtalare, lite som att dra ur den innan man är klar. Det är ju i början som ribban läggs och då gäller det ju att kunna få en sportslig chans att kunna höras. Vet inte hur det är i Dackehallen men har märkt en tendens i andra hallar att man mer och mer går ifrån det där med en massa onödig musik och detta efter önskemål i från det egna fansen.

09 01 20, 10:50

Spelas ingen musik alls under perioderna nu längre när det sjungs, det funkar faktiskt riktig bra och ahr gjort i 2-3 år, några krockar blir det väl när vi drar igång någon sen sång i ett avbrott eller så men det är väl oundvikligt.

Men intro, lineup alltså. Först och främst så blir det nästan melankolisk stämning när introt är såå långt, publiken får ingen chans alls att välkomna laget på isen. Högtalar musik välkomnar laget på isen, de välkommnar lineupspelarna och musiken dödar sista 20 sekunderna innan nedsläpp. Riktig trist för nu i dessa heta matcherna kan de ju byggas upp lite stämning även innan matchen, sen dödar ett 8-10 minuter långt intro, lineup,nationalsång det hela.

Sen tycker jag ni både över och underskattar barn, antalet som kommer för att det är hög musik i några minuter måste vara extremt få, absolut inte fler än de som tvärtom tycker det är otäckt när det blir kolsvart och vrålande musik. Musik tills spelarna kommer in, sen publik. Lineupen skulle jag föredra att man presenterade alla snabbt rakt av så att man mer välkommnar femman än spelare för spelare med ett musikstycke. Tryck ihop hela inför-grejen är mitt förslag, för min favorit att ta bort skiten helt lär aldrig gå igenom.

09 01 20, 11:16
Medlem Gröna Brigaden

Tja som vanligt i den här frågan är vi helt överens Limma. Drömscenariot lär aldrig inträffa. Men jag undrar fortfarande hur fotbollen överlever utan allt det här tjafset? Nationalsången känns otroligt töntigt. Skönt iofs att den FÅR spelas nån gång i det här landet men vaför inför en seriematch i hockey?

Den dagen någon kan visa krassa siffror på att ett intro med rök, hög musik raketer och annan skit verkligen drar mer folk, och då menar jag inte 10 marginalåskådare. DÅ ska jag köpa iden. Tills dess kommer jag fortsätta vara dödligt less på skiten. Vi började väl gå på hockey utan en massa show och teater....och vi har knappast tagit skada av det...

Nej korta ner introt så mycket det går. Skippa gärna musiken under presentationen så får vi nån chans att verkligen välkommna grabbarna och skippa nationalsången.

09 01 20, 18:20
Ordförande
Användarvisningsbild

Introt är, som det är nu... Till stor nytta, (tror jag) då jag vet att det är väldigt frustrerande att åka runt inne på isen och vänta som motståndarna får göra nu, det var iaf så jag uppfattade det när vi tex kom till Mariestad förr.

Sen är det inte det att jag tror att det kommer mer folk pga rök och ljus och sånt, men jag tror att ungar i 9-10 års åldern tycker att det är häftigt, och kanske det då ger en bättre helhets upplevelse? Att dom tycker att det är lite lite roligare att åka på hockey i Tingsryd?

Annars klarar jag mig gott och väl utan det personligen.

09 01 20, 23:42

Senast redigerad av Solnajohan 09 01 21, 13:22, redigerad totalt 2 gånger.

09 01 20, 23:46
Ordförande
Användarvisningsbild

09 01 20, 23:50

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 179 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Nästa