Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 07 27, 4:42

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
 KHK 
Författare Meddelande

Inlägg KHK
Märkligt vad det blev tyst i detta forum om KHK när det går bra för dem.

Annat var det när de hade motvind.....

(Ursäkta att jag starta denna tråd. Men KHK-tråden var ju låst)

13 11 09, 10:48

Inlägg Re: KHK
Sluta nu, det har ju aldrig gått dåligt för er sedan bildandet så hur vet du de?

13 11 09, 11:35
Ordförande
Användarvisningsbild

Finns en anledning till att den är låst. Det finns en tråd om Lakers, och eftersom era klubbar är exakt lika, så kan ni lika gärna använda den.

13 11 09, 12:12

Demonaz Lovikavantar skrev:
Finns en anledning till att den är låst. Det finns en tråd om Lakers, och eftersom era klubbar är exakt lika, så kan ni lika gärna använda den.

På vilket sätt Är Lakers och KHK exakt lika?

13 11 16, 21:38
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Citera:
På vilket sätt Är Lakers och KHK exakt lika?

Punkt 1 : Lagens supportrar har en förmåga att dyka upp bortastå iklädda egna lagets tröja trots att
det är två andra lag som spelar.

13 11 17, 8:45
Användarvisningsbild

Punkt 2. Publiksiffrorna blir alltid missvisande med tanke på att det är en ledsagare per hemmasupporter.

13 12 07, 0:56

Ojdå........

13 12 08, 23:53

Bild

Senast redigerad av LKalle 15 03 19, 19:40, redigerad totalt 4 gånger.

15 03 12, 1:10

Punkt 3. Ni har båda ett behov av att berätta för allt och alla "hur bra ni är och att inga andra NÅGONSIN varit lika bra". Trots att ingen bryr sig om er.

"Deras fans är det mest tragiska landet skådat och det är för mig fullt förståeligt att många inte vill annat än att laget ska misslyckas att ta sig till Elitserien... igen." Robert Pettersson, Hockeysverige.se [Onsdag 18 Nov 2009 12:30]

15 03 12, 16:20

Nataku skrev:
Punkt 3. Ni har båda ett behov av att berätta för allt och alla "hur bra ni är och att inga andra NÅGONSIN varit lika bra". Trots att ingen bryr sig om er.

Nej Vi/jag har inga sådana behov alls.

Är tvärtom tacksam att Vi en gång i tiden fick låna Kungen och Gud av Er. Utan dem hade Vi aldrig tagit oss till division 1. Inte den säsongen iaf.

Hoppas att Ni går upp i HA. Det är bra för regionen och klubbarna kan hjälpa varandra. :)

15 03 12, 22:39
Profil WWW

Ni är väldigt många som har precis dom behoven, och jag tänker tillgodose dom nu. Stort grattis till SHL, det var starkt gjort!!

På vilket sätt gynnas andra lag i regionen av ert avancemang? Som jag ser det så är det enbart av ondo. Mörrum och KRIF riskerar att tappa publik samt sponsorer, även TAIF lär förlora sponsorer nu.

15 03 14, 15:55

Martin skrev:
Ni är väldigt många som har precis dom behoven, och jag tänker tillgodose dom nu. Stort grattis till SHL, det var starkt gjort!!

På vilket sätt gynnas andra lag i regionen av ert avancemang? Som jag ser det så är det enbart av ondo. Mörrum och KRIF riskerar att tappa publik samt sponsorer, även TAIF lär förlora sponsorer nu.

KHK i SHL och TAIF i HA så tjänar ju båda klubbarna på ett sammarbete. Spelare som ligger på gränsen får spela ett tag i HA och andra lirare som utvecklas i rätt riktning får pröva på i SHL. KHK bör rimligen ha en större trupp och drabbas Ni av skador är hjälpen nära till hands. Bra för bägge föreningarna.
Att två bröder är i ledande positioner i bägge klubbarna är förstås en stor fördel.

Sedan är det tråkigt att division ett lagen kommer tappa lite sponsring. Tyvärr fungerar ju idrottsvärlden så.

15 03 14, 23:19
Profil WWW
Ordförande
Användarvisningsbild

Ja, mörrum, oik och Krif har verkligen höjt sina snitt, sina inkomster och sina framgångar sista året. Så är det runt alla SHL lag, eller titta bara på hur bra det går för de allsvenska lagen, samt div ett lagen runt städer som Jönköping, Göteborg, Karlstad, Skellefteå, Linköping, Örnsköldsvik och liknande. Stora framgångar... Eller ja just det. Det finns inte några...

Laget i den lägre serien har aldrig gynnats av samarbete med ett lag längre upp i seriepyramiden.

15 03 14, 23:45

Demonaz Lovikavantar skrev:
Ja, mörrum, oik och Krif har verkligen höjt sina snitt, sina inkomster och sina framgångar sista året. Så är det runt alla SHL lag, eller titta bara på hur bra det går för de allsvenska lagen, samt div ett lagen runt städer som Jönköping, Göteborg, Karlstad, Skellefteå, Linköping, Örnsköldsvik och liknande. Stora framgångar... Eller ja just det. Det finns inte några...

Laget i den lägre serien har aldrig gynnats av samarbete med ett lag längre upp i seriepyramiden.

Där har Du inte rätt. Det finns massor av exempel där samarbete mellan lag från högre och lägre divisioner fungerat utmärkt och stärkt båda klubbarna. Grejen är att klubben högre upp får inte diktera villkoren ensam. Det måste klubbarna göra tillsammans.

Det är sant att OIK, Mörrum och KRIF har tappat publik. Det beror till största delen på att KHK gick upp i seriesystemet. Alla derbyn drog massa med folk och folk från Karlskrona vallfärdade till ishallarna. Dessutom sjönk tempen på serien när KHK inte var kvar. Något som OIK, KRIF och Mörrum själva drar upp som huvudspår till varför publiken minskat. Jag hade gärna sett mycket folk på deras matcher också.

Senast redigerad av oneandonly 15 03 16, 13:11, redigerad totalt 1 gång.

15 03 16, 13:02
Profil WWW

Jag har KHK i mitt hjärta, men jag har förstås åkt till Växjö många ggr för att se SHL hockey. Älskar man sporten är det alltid roligt att se bra ishockey.

Denna säsongen har jag även sett ett antal division 1 matcher, någon i 2:an, en hel del junior och U-hockey, damhockey och andra lag i HA på Viasat, S24 och HockeyAllsvenskans sändningar.

Vi måste värna om regionen.

Det är väl hur kul som helst att både Tingsryd och KHK har ett sammarbete med OEL och saluför hans produkter. Att han själv besöker bägge klubbarna i golftävlingar och andra sammanhang. Vilken PR för hockeyn! :)

15 03 16, 13:07
Profil WWW

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 24 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa