Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 09 23, 5:57

Svara på tråd  [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
 Matstopp!? 
Författare Meddelande
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Inlägg Matstopp!?
Hallå Ja!
Som jag uttryckt på dagens resa så vore MATSTOPP på resan uppskattat när man väljer att lägga 8 timmar av sin söndag på en bortaresa med Gröna Brigaden.
Okej, vi hade ett stopp på Statoil, Vrigstad. Men Korv är inte vad jag anser vara middag, erbjudanden var inte mycket bättre idag vare sig i ishall eller buss mm.
Man ska tänka på att inte alla är i den ålder då mat är något oväsentligt, som man kan klara sig utan i åtta timmar utan att en korv kan vara ett fullvärdigt substitut. Nej så är det inte. Jag tog för fan för givet idag att det skulle bli ett stopp på HamburgerHill i Värnamo när vi ändå var i Jönköping och detta inte var någon större omväg.
Visst, hade jag bott i Växjö, med flertalet leverantörer av snabbmat på kvällstid en söndag hade detta kanske inte varit ett problem för mig. Men nu, strax efter nio får vi ställa oss och fixa käk för att korvjävlen på statoil inte tillfredsställde våra behov.
Jag hoppas inte att alternativet i framtiden ska behöva vara att man ska köra själv, för att veta att man ska få äta någon gång under den ordinarie middagstiden 15.00 - 19.00-
Någon som tycker jag är dum i hela jävla huvudet eller som håller med? Jag vet oavsett att jag inte är ensam om min åsikt....

14 11 16, 22:27
Profil WWW
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Matstopp!?
Jag kan tyvärr inte annat än att hålla med.

Vid resor på över 8-9 mil måste vi kunna stanna på något ställe som erbjuder ok käk.

14 11 16, 22:54
Ordförande
Användarvisningsbild

Fast jag vet inte riktigt var vi skulle ha stannat för ok käk på den här sträckan iofs. Undermåligt käk, ok. Men ok käk, nej.

Men förstår vad ni menar dock.

14 11 16, 23:06
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Ok och ok.
Bättre än bara korv går ju att hitta;-)

14 11 16, 23:21
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Ja något annat än korv vill man väl gärna ha på menyn en söndag, om än en sketen jävla söndag. Det finns två vägar till Jönköping enligt mig, den ena är dödmansväg, rv30 som vi körde, den andra är klassikern rv 27 och förbi HamburgerHill, som gått så bra alla andra gånger. Sen kanske rv30 är nån liten bit närmare, men inte fan tjänar man någon tid när man ska igenom Vrigstad, Hok, Lammhult och resten av Smålands småbyar innan man är hemma. Det finns inte någon Rasta på varje sträcka, men det finns åtminstone alternativ!

14 11 16, 23:32
Profil WWW
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Det jag menar är att ska vi få fler bussresor kanske vi ska se till folks behov och inte vad någon enstaka kan tycka, för att det funkar för den. Vad hade vi för folk på bussen idag? Folk mellan 10 - 60,70 år? SKITTREVLIGT verkligen, det är så det ska vara! Gammal som ung åker med Brigaden, men det vet i fan om det är så många som är så sugna på att fortsätta med, och nu talar jag inte bara för mig själv, om inte annat är KORV kan erbjudas en söndagsjävel.
Finns ju inte ursäkter som att folk har bråttom hem, för hade det varit en resa på 30 mil som inte blivit av så hade det ju blivit ett jävla liv, och den som inte rett sig utan ett matstopp där vet jag inte om den finns bland oss. Vi har olika behov, se till det!!

14 11 16, 23:46
Profil WWW
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Förlåt om någon misstolkar mig fullständigt. Men det jag vill ha ut av denna tråd är att vi bör tänka efter innan vi arrangerar en bussresa som sträcker sig så pass många timmar över folks vakna tid. Jag vill bara att fler bussar ska bli av, och att fler ska vara nöjda med att vi åker tillsammans istället för att vi bilar i onödan och många som då kanske inte kommer med om dom inte kört helt själva.

Bussresan var skittrevlig, så inget fel med det, väl arrangerat med en miss på en detalj. Men vi måste kunna visa hänsyn mot äldre, mot yngre, mot de som anser att mat kan vara en viktig del för att fungera som människa. Stort att servera bullens på bussen, vi lär vara unika med det :) Men det räcker tyvärr inte när vi åker som vi gör idag.... inte för mig i alla fall men det lär ni ju redan ha märkt. ;-)

14 11 16, 23:54
Profil WWW
Medlem Gröna Brigaden

Vanligtvis stannar vi på McDonalds eller liknande på en sådan här lite längre resa. Den här gången fanns det dock inget vettigt matstopp pga vägen vi körde. Vi tar det som konstruktiv kritik och försöker tänka på det framöver. Nästa resa blir till Nybro nästa helg. Tycker ni att vi ska stanna någonstans för mat, eller är det för kort resa för det?

14 11 17, 12:55

Nu åkte jag inte med bussen igår. Så ska väl egentligen inte uttala mig.
Men en av anledningarna att jag INTE åkte är för att jag tjänade 2,5-3h på att ta bilen..
Och det är jag inte heller ensam om att tycka. Så jag tror att tiden är viktig för många också.
Det man ska vara noga med att är informera om eventuella matstopp eller avsaknaden av sådan.
Jag har inga större problem att packa ner nått att käka om hungern skulle falla på.
Dessutom serverades de ju helt okej hamburgare i ishallen.

14 11 17, 12:57
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Det är tyvärr inte lätt för oss att köra på samma tider som man gör med bil..
Det får vara det sociala vi erbjuder istället:-)
Nja till Nybro behövs inget matstopp.
Tror inte folk räknar med det..

14 11 17, 18:20
Medlem Gröna Brigaden

Nu var inte jag med på denna resan.
Men information om vad som gäller, med matstopp på väg bort eller hem är bra att veta i förväg.

Kortare resor självklart inga matstopp.
Längre resor är ok med matstopp
Denna resan var väl lite mitt emellan om matstopp vore bra eller inte.
Tid är också viktigt.
Det går att packa ner eget käk.

Går det att i förväg få reda på matutbudet i ishallen vore det med bra.

14 11 18, 9:55
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Sen är ju tiden kanske ännu lite viktigare en onsdagskväll efter 21:00 när folk ska upp och jobba.

Får ta åt oss och försöka gå ut med mer samlad info innan vad som gäller, så alla blir nöjda.

14 11 18, 11:04
Medlem Gröna Brigaden

Ett matstopp tar cirka 1 timme och många vill hem så tidigt som möjligt. Matstopp på Nybroresan känns inte direkt aktuellt, men tyckte det var bäst att slänga ut frågan ändå nu när det blev aktualiserat.

14 11 18, 13:16
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Det där med matstoppets vara eller inte vara har alltid varit en het potatis.
Vissa vill ju hem så fort som möjligt, men har man verkligen bråttom hem så kan man likväl ta bilen till bortamatcherna. (Förutom Toyspeed, du har väl blivit för fin för att åka med oss skitiga vanliga supportrar på äldre dar? ;) )
Men en resa till/från Jönköping fordrar iaf en matpaus kan jag personligen tycka. Nu var jag iofs inte med på resan själv, men att vara utan redig mat 8-9 timmar låter lite väl drygt. Man kan ju, på uppresan, fråga huruvida resenärerna är sugna på ett matstopp på hemvägen eller inte.

Jag har för mig att vi hade ett matstopp på McDonalds i Norremark, Växjö efter en kvalmatch våren 2010, så det går att ha. ;)
..Fast det kändes ganska onödigt, när vi var så nära hem.
En gång när vi åkte till Skövde, hade vi matstopp i Värnamo (?) både på upp- och hemresan, men det var lite väl bra.
Jag undrar om det inte var Den Skövderesan till och med..?

Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.

Rättvisan segrar alltid.

14 11 22, 18:27
Profil WWW

Jag minns när bortaresorna gick ut på att gå på hockey och svinga en bägare i bussen.

Och inte var några kulinariska matresor.

14 11 27, 15:39

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 16 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa