Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 10 21, 17:31

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
 Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot? 
Författare Meddelande

Inlägg Re: Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot?
Jag är absolut inte här för att jävlas med någon utan enbart ute efter att man inte skall smälla smällare i folksamlingar på eller under en hockeymatch.

Citera:
Sen att man får tinitus av en sån banger är bull dom är väldigt små så dom måste nog smälla i örat så fall

250 personskador per år
3000 hörselskador per år
mellan 130 till 150dB avger typ ett tigerskott

sen får dina teorier om att det är "bull" vara hur den vill. Läs på förpackningen så kanske du även kan läsa säkerhetsavståndet för att smälla.

Känns som du pratat om pyroteknikern i 3:e person. Hade jag rätt i mitt exempel (sista inlägget sida 1)?

10 12 28, 17:44
Användarvisningsbild

robban skrev:
Flnkter, är du här inne för bara jävlas med vissa eller vad är grejen ? Limma har ju rätt du kunde snackat med han där ist så hade vi sluppit denna paj kastningen! Om du följt taif i 30 år så är du dessutom betydligt äldre än han o borde då kunna föra en diskution !

Du verkar vilja diskutera allt förutom själva händelsen som fick trådskaparen att skapa den här tråden. Skulle vara roligt att veta vad du tycker om att tända smällare bland sina fränder? Visst kan man ha åsikter om rubriken eller själva grejen att lyfta saken här, men personligen tycker jag inte det spelar i samma liga som själva incidenten. Med tanke på att personen som tände på hade mycket bråttom in i hallen måste han ändå på något sätt ha haft insikt om att det han gör inte är acceptabelt, märkligt beteende.

10 12 28, 17:49
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Ingen kan förneka att bangers kan vara skadliga för hörseln, dom smäller ungefär likt en studsarknall skulle jag säga. När jag skjuter använder jag alltid hörselskydd, och jag skulle aldrig vilja bli av med min hörsel på en hockeymatch för att någon vill kasta smällare.
Men jag ser inte heller att det är till någon nytta att ni drar denna diskussionen vidare, egentligen skulle jag likaväl kunna låsa tråden då det är dött lopp och samma ramsa skrivs hela tiden mellan två parter? Ni som känner er berörda av detta tycker jag kan diskutera vidare via PM om ni känner för det. Tack!
Alternativt tycker jag att du Finkter pratar ut med den du såg kasta smällaren på någon match framöver och sen glömmer ni den saken, med kanske en erfarenhet rikare för er båda. Gjort är gjort och jag hoppas inte att någon fick bestående men av de som hände. Tänk efter två gånger innan ni som gillar smällare kastar en så slipper vi kanske sådana här "onödiga" diskussioner i framtiden (Med onödiga menar jag att dom inte ska behöva uppstå).

tillägg: Alternativt söker den som kastade smällare, upp finkter och ber om ursäkt för de som skedde.

10 12 28, 17:57
Profil WWW

om jag skulle säga här att jag är mot pyro skulle nog inte så många tro mig då dom flesta vet jag är för det OM det sköts ansvarsfullt!(om det var det mot lakers kan jag ej säga då jag inte var ute då detta hände)

att jag ställer mig mot trådskaparen är av en ända anledning egentligen och det handlar inte om att jag är för eller emot pyro utan att vi är i ett ganska taskigt läge i tabellen och spelarna behöver oss mer än någonsin och då är det inte läge för interna stridigheter, jag anser att vi måste hålla ihopa! vi mot dom !
att inte folk tycker lika dant eller att folk göra dumma saker hör till men jag tycker också att det kan lösas internt så inte fler blir inblandade och ska ta ställning då är det lätt att vi delas upp, vi ska hålla ihopa, inte bråka och tjafsa!

detta är väll vad jag velat säga hela tiden egentligen men kanske utryckt mig dåligt.

tillägg! så här skrev du i sidan 1:Utestäng dessa och låt GB vara en fina samlingen supportrar som den egentligen är!
för mig ska GB vara till för alla TAIFare som är aktiva och älskar TAIF, man ska inte åka ut för man smäller en smällare! ska tilläggas att killen har lagt lätt över 150 timmar i år på tifo!

10 12 28, 19:05

Lärde han sig inget på dessa 150 timmar :roll:

Detta är ju bara en av många saker som hänt under hösten, tänker på det som hände i Ljungby, det viftas med flaggor så folk inte ser osv...

Folk blir irriterade! Tifon måste skötas snyggt och med bra planering.
Bränner man sen av en smällare bland folk, oavsett vem eller vilket lag dessa håller på, bör man nog fundera om man ska syssla med tifon? även om detta inte hörde till tifot!

Tycker att Toyspeed alltid har bra åsikter om det mesta som rör klacken,
kanske borde tifogruppen ha en djupare kontakt med honom, vet inte hur det funkar idag utan det är bara vad jag har som förslag.

10 12 28, 19:35

det som hände har absolut ingenting med tifo gruppen eller våran verksamhet att göra absolut inte!
bränningen i sunnebohob lika så! det va inte med i tifot
så där har du fel faktiskt!

men om du tkr våra tifo är så skit så kanske vi kan prata innan matchen imorgon? för jag vill gärna höra varför så vi kan utvecklas och bli bättre, om det går bra ?

Senast redigerad av robban 10 12 28, 19:45, redigerad totalt 1 gång.

10 12 28, 19:41
Användarvisningsbild

robban skrev:
om jag skulle säga här att jag är mot pyro skulle nog inte så många tro mig då dom flesta vet jag är för det OM det sköts ansvarsfullt!(om det var det mot lakers kan jag ej säga då jag inte var ute då detta hände)

att jag ställer mig mot trådskaparen är av en ända anledning egentligen och det handlar inte om att jag är för eller emot pyro utan att vi är i ett ganska taskigt läge i tabellen och spelarna behöver oss mer än någonsin och då är det inte läge för interna stridigheter, jag anser att vi måste hålla ihopa! vi mot dom !
att inte folk tycker lika dant eller att folk göra dumma saker hör till men jag tycker också att det kan lösas internt så inte fler blir inblandade och ska ta ställning då är det lätt att vi delas upp, vi ska hålla ihopa, inte bråka och tjafsa!

detta är väll vad jag velat säga hela tiden egentligen men kanske utryckt mig dåligt.

tillägg! så här skrev du i sidan 1:Utestäng dessa och låt GB vara en fina samlingen supportrar som den egentligen är!
för mig ska GB vara till för alla TAIFare som är aktiva och älskar TAIF, man ska inte åka ut för man smäller en smällare! ska tilläggas att killen har lagt lätt över 150 timmar i år på tifo!

Jag gillar ditt resonemang. Vi lägger ansvaret för tjabbet på han som blev drabbad av dumheten, inte han som utförde det...

10 12 28, 19:43

naturligtvis så är de ju inte hans fel och jag beklagar det som hände men känns som de blivit en höna va en fjäder här..

10 12 28, 19:46
Användarvisningsbild

robban skrev:
ja march är ju en självklarhet, finns inget annat!

jag tycker att avgå vid 2- kvart över 2 från oleo vore perfekt !

kom igen alla till marchen ! glöm ej köpa raketer o smällare!

:lol: :lol: :lol:

10 12 28, 20:09

Visst var de onödigt gjort av detta "damp barn" att slänga en smällare i en folksamling. Men de som irriterar mig mest är att du gick hem och lippade ut på Internet istället för att ta de med honom direkt när de hände. ett riktigt fegt och omoget beteende!

10 12 28, 20:38
Användarvisningsbild

taifare16 skrev:
Visst var de onödigt gjort av detta "damp barn" att slänga en smällare i en folksamling. Men de som irriterar mig mest är att du gick hem och lippade ut på Internet istället för att ta de med honom direkt när de hände. ett riktigt fegt och omoget beteende!

Han hörde ju inget efter juh.. ;)

10 12 28, 20:40
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Nu kommer herr forumpolis och stänger denna tråden, då ni knappast kommit fram till någonting, trots 4 sidor tjafs.
Jag tror att de flesta vet vad jag tycker om smällare/pyro runt ishockeymatcher, men jag kan ta det igen(Kalla mig gärna kärring, men det gör ni ju så ofta ändå):

För det första är det olagligt att använda sådana saker på offentliga platser, alltså även kring hockeymatcher. Om då någon vakt kan se vem det var som slängde smällaren, så är det ju ganska kört, då kan man inte snacka sig ur det hela.

För det andra höjer det inte stämningen särskilt mycket. Det ger bara en liten knall, lite rök och kanske lite krutlukt efteråt. Häftigt? -Kanske. Önödigt? VÄLDIGT!

För det tredje, om man använder det ofta, så kommer man ju till slut att åka fast. I detta fallet fick ju vakten/vakterna tag i "gärningsmannen".

För det fjärde, så får TAIF en onödig rapport på detta. En stackars förening som har nog att tänka på ska väl inte behöva ta hand om detta också?
Nåväl, vi får väl se hur det blir med böter osv, men allt detta kan man ju slippa om MAN LÄMNAR DENNA SKITEN HEMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!

I Sunnerbohov kom vi/TAIF undan, med blotta förskräckelsen. Denna gången får vi förmodligen inte samma tur.

Gröna Brigaden som förening står inte bakom sånt här TRAMS!
Personligen tycker jag att det är så löjligt, korkat och fullkomligt förbannat onödigt med pyroteknik, smällare och sånt helvetes skräp på/runt hockeymatcher. Jag har sagt det förr, men nu har jag sagt det igen.

Om sådant här förekommer någon mer gång runt en match vet jag inte vad jag gör...

Som sagt, så låser jag denna tråden nu. Har ni synpunkter på min moderering/mina funderingar kring pyro, skicka ett PM.

Och förresten, försök att skriva så att man ser vad ni skriver! Använd skiljetecken och stora bokstäver i nya meningar t.ex.

Tack för ordet!

/Jonathan "Jonte" Nilsson
Ordförande

Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.

Rättvisan segrar alltid.

10 12 28, 23:23
Profil WWW

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4