Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 11 17, 19:41

Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
 klacklåtar 
Författare Meddelande

Inlägg klacklåtar
finns en anledning till varför jag skaffade mig en användare här och det är för att det borde förnyas med klacklåtar, och det är nog inte bara jag som tycker det? vet folk som inte är så intresserade av hockey men dom ha sett någon match sådär, och då har dom sakt llixom "fan va dom sjunger samma låtar". lite kul att folk som inte är så inne i det lägger det på minnet. så komma med förslag och lägga upp här så det börjas med lite nya ramsor?
T-A-I-F

Jag har iallfall ett tips.

http://www.youtube.com/watch?v=3SbeRRWrXjs
"framåt grönavita gäng, framåt grönavita gäng, framåt gröna vita gäng.. skjut och ta poäng"

09 10 04, 19:25
Medlem Gröna Brigaden

Inlägg Re: klacklåtar
Jag tycker vi har ganska många olika sånger om man jämför med de flesta av våra motståndare...
Och NEJ TACK till ditt förslag, man "kan" ju inte ta ett annat lags sång och bara byta ut grönsvarta till grönvita. Ska man har något nytt så ska det vara något eget, inget som man har "snott" från något annat lag...
Förresten så finns det väll redan en tråd om nya sånger?

09 10 04, 19:34

Nej tycker du har rätt där Enzym1, vi har alldeles för få sånger i nuläget, blir nästan så folk drar sig för att starta en ramsa just för att vi redan kört den 10 ggr samma matcher. En 2-3 långkörare till så hade variansen varit mycket mycket bättre.

Förslaget där bryter ju dock mot alla hederskodex, det kopieras ju friskt men man får ju variera det hela lite iallfall.

Men som sagt var, det finns två långa trådar om detta på medlemsforum och alla sång/rams inlägg avhandlas med fördel där av flera anledningar. Men vi får ta tag i detta nu, fredagens resa är ett ypperligt tillfälle och testa ett par nya.

09 10 04, 21:00

men så blir det, lixom kör man på det "inte kopiera" så kommer det fortfarande stå still.
det är inte många låtar som inte kopieras nu för tiden, för det är så svårt att hitta på nåt nytt som är bra, på så vis så måste man nästan. men sen kan man ju med leta efter lite som inte är så vanligt, som just den jag skickade, det är ju inte en klassiker som alla kan precis. tro inte många ha hört den heller :p och vart får svensk fotboll sitt av? jo england och turkiet, allt går runt runt runt i så kallad "kopiering". enligt mig, all förnying är bra förnying.

09 10 05, 10:05
Medlem Gröna Brigaden

Kopiera kan man ju göra, de flesta ramsor bygger på samma takt/musik, men man kan ju gå längre än att bara byta ut typ två ord. Problemet är ändå inte att det inte kommer fram ramsor...problemet är ju trots allt att de skall sjungas oxå.

09 10 05, 21:34

santsant, men tro med att det skulle va bra på alla vis med lite nytt så tänkte ba på lite förslag :p skulle ju inte skadat med lite folk som börja sjunga mer :p

Admin Edit

09 10 07, 17:30

tips! http://www.youtube.com/watch?v=O4IzJ_9S1Q8 och nu menar jag inte att köra den låten, menar mer på den takten dom kör. bara ett klapp, och sen kör med trumman som dom gör. för det slog mig idag när vi mötte olofström, den takten skulle passa in i den nya ramsan? kom dock inte ihåg texten, för mig det va något "åå älska tingsryd... nått" typ :p
så slog det mig att den takten på trumman och klappen skulle vatt riiiktigt feta till den ramsan :)

09 10 08, 0:41

sovit på saken föresten! :p "ååå, älska tingsryd, stolta tingsryds aif" tro jag den gick typ.

09 10 08, 12:27

Ja, den fungerar helt klart riktigt bra.
De viktiga är att man kör den som vi gjorde sista gången igår. Lite lägre tempo och att man inte tar i allt man pallar. för då orkar man den bara ett par tre varv.

09 10 08, 12:32
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

...samt att den körs i rätt typ av match. Den funkar ju (absolut) inte t.ex. hemma mot Kungälv eller Gislaved med max 1000-1200 på läktaren. Igår var det ju perfekt, när hela hallen klappade i takt med den. Det var grymt!

Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.

Rättvisan segrar alltid.

09 10 08, 12:56
Profil WWW

aaprecis, lungt tempo, men sen att den går i den takten, om ni såg länken där. lixom inte vanligt klapp elr va man ska säga. ett klapp, sen också att trumman lägger sig så, skulle vatt galet fett om vi skulle gjort det tex igår :) för den takten svänger riktigt och lika så den ramsan är grym :) kanske nåt man borde testa? att någon "dirigera" klappandet. sen att trumman lägger sig i två klapp, och publiken i ett, sen mitten av ramsan så lägger sig trumman med ett klapp, det är då det blir så jääääkla tungt :D

http://www.youtube.com/watch?v=O4IzJ_9S1Q8 lyssna och fantisera lite, kan bli sjukt snyggt :)

09 10 08, 13:09
Användarvisningsbild

När nu tigern är ett minne blott som symbol. Går även "slagdängan" Tigrarna tigrarna tigrarna.... i graven?

11 08 01, 10:49
Medlem Gröna Brigaden

Det hade varit bra, men njae, vi får nog dras med de ramsorna ett tag till(några år), för att de har varit med så länge o folk kan dom.
Men på sikt försvinner dom nog.
Vi får vara kreativa o komma på fler enka ramsor.

11 08 01, 18:59
Medlem Gröna Brigaden

Var väl sisådär 7-8 år sedan vi försökte trappa ner på de ramsorna...så det verkar ju ta ett tag att bli av med dom tyvärr...

11 08 09, 12:55

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 14 inlägg ]