Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 06 27, 15:59

Svara på tråd  [ 14 inlägg ] 
 Smålandsposten gör det igen! 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Inlägg Smålandsposten gör det igen!
Klockan är nu 22.45 och inte en artkel,varken på websidan eller i mobilappen att bägge länslagen spelat allsvensk hockey och vunnit sina matcher.(Mycket smått i deras twtterruta på sportsidan kan man se periodställningar o slutresultat i TAIFs match.)
Satte mig för skojs skull och kollade igenom alla andra allsvenska lags,som spelat ikväll,lokaltidningar på nätet.
Samtliga har referat,Barometern och Uppsala Nya Tidning har kört liverapportering.
När man påtalar detta för smp blir dem oförskämda och uppmanar en att köpa tidningen imorgon,det är den dem satsar på.
Undrar varför dem tog fram en mobilapp och har en webbilaga?

13 01 03, 23:57
Medlem Gröna Brigaden

Inlägg Re: Smålandsposten gör det igen!
Det finns folk som betalar över 2000 kr om året för att få Smålandsposten i brevlådan, och då tycker jag de gör helt rätt i att prioritera dessa läsare.
Om jag inte fått allt om bakfoten kommer det snart att kosta att få läsa artiklar på smp.se, precis som på BLT, vilket säkerligen kommer göra att det uppdateras där mer frekvent.
Angående vad andra tidningar gör tror jag också är för SMP rätt irrelevant.
Mobilappen är vad jag vet också gratis, och där gäller med största säkerhet samma principer som på webben.

Trots allt detta håller jag med om att där borde kunna ligga en liten blänkare att lagen har spelat och hur matcherna slutade.
Men, att några artiklar inte finns uppe ser jag som helt riktigt, men du kanske precis som jag menar en liten notis?

(När det är hemmamatch brukar det för övrigt nu för tiden vara så att reportern på plats gör en liverapportering och då också sammanfattar matchen där)

13 01 04, 1:49
Användarvisningsbild

Givetvis menar jag inte ett uttömmande matchreferat. utan en notis om hur matchen slutade.

13 01 04, 2:14

Ja, Jag kan köpa ditt argument Oskar. Om de vore för de att Växjös 2000kr prenumeranter också va OTROLIGT viktiga.
Men de är dom antagligen inte då. För Lakers/Öster har alltid nått om matcherna på kvällen dom spelat.

13 01 04, 8:52
Användarvisningsbild

Man hade dessutom Enestubben på plats i Ljungby.
"Den treaktare vi såg i går tolkar åtminstone jag som ett trendbrott." Ur artikeln som infördes 01.10 i webbilagan och mobilappen.
Så hade man aldrig behandlat en lökersmatch!

13 01 04, 12:08
Medlem Gröna Brigaden

Nej, det verkar visst som att det inte gäller alla hemmamatcher.

Och nej, så hade de aldrig behandlat en Lakersmatch.
Antagligen för att se ser att Lakers och Öster har ett högre nyhetsvärde.

13 01 04, 12:53
Användarvisningsbild

Då håller ju ändå inte deras argument att man ska betala för att få läsa.Dem förlorar ju istället ännu mer på att lägga ut ett större nyhetsvärde gratis.Eller är jag helt fel ute?

13 01 04, 13:18
Medlem Gröna Brigaden

Mig veterligen är det ytterst få matchartiklar som inte åker upp på webben för allmän beskådan.
Som du själv sagt, till och med före det finns i en tidning att läsa (måhända klockan halv två då inte speciellt många är vakna).

Gällande Lakers och Öster slänger du inte upp samma text som senare publiceras i tidningen på Smålandspostens hemsida.
Där hamnar istället en kortare och betydligt mindre utförlig artikel.

När, och om, det kommer kosta att läsa nyheterna på webben är jag rätt säker på att där kommer läggas fler texter betydligt oftare.
Men det är bara spekulationer från min sida, det arbetet är jag inte alls insatt i.

13 01 04, 13:36

Smp ska också ha sej en rejäl känga med sin bedrövliga tippning inför match , det är inte många rätt dom har och nästan uteslutande tippar Taif segrar hur illa än Taif spelat ! Jag anser att dom gör det för att sätta press på Taif som favoriter i nästan vilket motstånd dom mött ! Sportjournalisterna i Smp är en samling Lakejer som vill Taif illa ! Tex varför ska Ennestubbe skriva mitt under en kvalserie att Taif inte har kontrakt med en enda tongivande spelare ? Det finns väl bara Taifhatare och motståndare han kan glädja med detta påstående .Tex dagens tips Taif-Piteå 6-1 ! :oops:

13 03 29, 11:14

Att vi inte har kontrakt med några tongivande spelare är ju dagens sanning tyvärr. Så att dom skriver om de är väl inget konstigt.
Det är fakta att det är en av anledningarna till den bristfälliga inställningen.
Och att dom tippade 6-1 till TAIF på hemmaplan mot tabelljumbon. När vi slog fd allsvenska konkurrenten KHK med 5-1?
Skärp dig nu, Nu griper du efter halmstrån.

SMP gör mycket man kan va åsikter om, Men just detta ser jag inget fel i

13 03 30, 11:39
Användarvisningsbild

I Lördags kl.16.00 spelades sista omgången i kvalserien till landets näst högsta liga med 2 länslag deltagande,varav det ena spelade en helt avgörande match för att inte åka ur.Bevakade Smp matchen på webben? Nej.Inte en stavelse i webbilagan om utgången förrän kl.15.00 på Söndagen EFTER att jag ringt och påtalat fadäsen för dem.Nu bor jag inte inom upptagningsområdet för denna "tidning" och prenumererar således inte på den men om jag gjort hade jag sagt upp den för länge sedan.Det är en skymf mot det arbete som läggs ner i dessa klubbar (TAIF och Troja) att bli behandlade på detta vis av sin lokaltidning.

14 04 07, 1:29
Användarvisningsbild

Kristian Ferm skriver i dagens webbilaga "I övrigt är det också klart att finske backen Tommi Juntunen lämnar Taif efter en säsong. "
Hahaha,en finsk göteborgare.....

14 04 23, 7:23
Användarvisningsbild

07.50 dagen efter det stora Kronobergsderbyt med 2600 på läktarna och webbilagan av lokaltidningen har fortfarande inte uppmärksammat det med en rad.(om man bortser från några twitterinägg).SKANDAL!

14 10 30, 8:52

Mittuppslaget i pappersupplagan har dock en helsida.

14 10 30, 9:34

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 14 inlägg ]