Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 10 20, 19:43

Svara på tråd  [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 RÄDDA TAIF - VARSÅGODA ATT BIDRA! 
Författare Meddelande
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

Inlägg Re: RÄDDA TAIF - VARSÅGODA ATT BIDRA!
Det var in i helvete vad otålig du var, KongaNisse... :P
Toyspeed skrev:
Eftersom ingen verkar vilja ge en åskådares bild av mötet mer än Bonnie så får jag försöka skriva ihop något.
Återkommer

Om du inte har Facebook, och därmed inte följer Rädda TAIF-kampanjen som pågår där, så meddelade Gröna Brigadens kassör, David "Hockey-Per" Nilsson, i eftermiddags att vi hittills fått in 107 901 kronor i insamlingen.

Den lilla informationen får duga tills herr Ordförande återkommer med mer.

Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.

Rättvisan segrar alltid.

13 01 02, 21:13
Profil WWW

Mötet gav inte jättemycket ny information jämfört med vad som framkommit tidigare, snarare en sammanfattning av situationen. Läget är fortfarande kritiskt, men aningen ljusare än tidigare. Några svar på summor eller deadlines gavs inte. Men annars ett bra möte, och arbetet flyter på.

https://twitter.com/nittontjugotre

13 01 03, 10:40

Du får ursäkta KongaNisse att koncentrationen just nu INTE ligger på att informera om vilka information som gavs vid ett informationsmöte.
Anledningen till att vi hade mötet var för att just delge information till dom som var intresserade.

Vår koncentration ligger just nu på att reda ut den här situationen. Och just nu lägger jag inte mitt fokus på personer som väljer att lägga sig på soffan och tjura för
att ingen vill komma hem till deras sofflock och trycka informationen in i huvudet på dom.

Information från detta mötet kommer att komma. men just nu jobbas det med viktigare frågor.

13 01 03, 11:34

Toyspeed skrev:
Du får ursäkta KongaNisse att koncentrationen just nu INTE ligger på att informera om vilka information som gavs vid ett informationsmöte.
Anledningen till att vi hade mötet var för att just delge information till dom som var intresserade.

Vår koncentration ligger just nu på att reda ut den här situationen. Och just nu lägger jag inte mitt fokus på personer som väljer att lägga sig på soffan och tjura för
att ingen vill komma hem till deras sofflock och trycka informationen in i huvudet på dom.

Information från detta mötet kommer att komma. men just nu jobbas det med viktigare frågor.

Jag tycker att du som ordförande Toyspeed borde ha en annan ton mot dom som försöker att få information om vad som kan tänkas va på gång. Om du tycker att jag inte är intresserad så får du nog läsa mina inlägg en gång till. Jag har inte begärt att du skall komma hem och "trycka in information", men som vanligt så får man skit för att man yttrar sig. Men har man ett informationsmöte så är det väl lämpligt att sprida informationen till dom som inte kunde vara på mötet, eller är det en klubb för inbördes beundran.
Lite ödmjukhet skadar inte, det kan löna sig i längden.

13 01 03, 13:30

Du får ursäkta, men jag läste precis genom ALLA dina inlägg här på forumet.
Och du har BARA gnällt i precis var enda inlägg.

På allt från laget till tränare och styrelse.

Så förvänta dig inte någon ödmjukhet i överflöd när du själv inte lever som du lär.

13 01 03, 13:40

Hur blir det med ev banklån för supportrar till Taif ? Typ 10 000 / 10 mån = 1000 kr/mån plus lite ränta ! 100st som tecknar = 1 miljon kronor
Bara ett exempel : Borde finnas 100 Taifsupportrar som har jobb och kan försaka detta ? :idea:

13 01 04, 11:47

Vi jobbar vidare på en lösning i stil med de du pratar om Ulven. Kanske inte i exakt de upplägget du pratar om.
Men ett supporterlån som skulle ge TAIF 10 000kr per supporter som tecknar lånet.

Dock går de rätt sakta fram. Men vi hoppas att under Januari ha en hållbar lösning på detta!

Mvh Johan

13 01 04, 12:08

En lättare information från mötet finns nu på vår hemsida.

ursäkta dröjsmålet

13 01 07, 11:48

Bra med infon på hemsidan. Och bakom sammanfattningen kan man ju skönja att det andas stark vilja och ett visst mått av sansad optimism hos ledningen och de flesta övriga taifare att hitta slutlig lösning på problemen.

13 01 07, 14:55

Ja, de va nog en väldigt bra sammanfattning kan jag tycka.

13 01 07, 15:23

Hur mycket har det kommit in den senaste veckan, har inte sett några nya siffror på ett tag.

13 01 11, 12:16
Kassör
Användarvisningsbild

Hittills har det kommit in 123 191 kronor. Det har stagnerat lite nu. Det kommer "bara" in ett par tusenlappar om dagen. Tror folk avvaktar lite nu, med tanke på den luddiga infon från TAIF.

13 01 11, 13:05
Kassör
Användarvisningsbild

Hej alla glada TAIF'are! Hoppas ni har det bra i stugvärmen!

Tänkte uppdatera er om beloppet på vårat bankgiro (202-6615) som är öronmärkt för just "Rädda TAIF".
De senaste två veckorna har insättningarna stagnerat en aning, vilket är helt naturligt av olika skäl.
Anledningarna är bland annat att TAIF själva, enligt många, kanske inte har kommit med så raka och klockrena linjer/direktiv om vad som gäller i det framtida räddningsarbetet.
Sen å andra sidan är januari en erkänt knaper månad på året för de flesta av oss dödliga.

Nog talat om detta. Det insamlade beloppet är 128 541 kronor!
Detta är frukten av över 120 "vanliga bidrag", auktioner (10-12 st. avslutade) och ett antal "50-kr-per-TAIF-mål"-insättningar.
Mycket bra jobbat allihopa!

Alla bidrag på BG 202-6615 är fortsatt välkomna, stora som små!
Märk insättningen med RÄDDA TAIF, för- och efternamn samt mobilnummer.
Om ni nu ångrar er insättning, så hör gärna av er på Davids mail david.nilsson@gronabrigaden.se eller telefon 0733-549715, så löser vi en återbetalning inom kort.

Återbetalning sker också OM allt skulle "skita sig", vilket vi verkligen inte tror eller hoppas på!

Rädda TAIF!
Heja TAIF!

Mvh David Nilsson
Kassör, Gröna Brigaden

13 01 17, 18:08

Kanske en dum fråga ? Är det någon skillnad i sak om man sätter in pengar på GBs bankgiro eller Taifs bankgiro ? Med tanke på ev konkurs !

13 01 17, 19:08
Kassör
Användarvisningsbild

ulven skrev:
Kanske en dum fråga ? Är det någon skillnad i sak om man sätter in pengar på GBs bankgiro eller Taifs bankgiro ? Med tanke på ev konkurs !

Ingen dum fråga alls!

Väljer man att sätta in pengar på TAIF's konto vet man inte 100% om de "gör nytta". Dessutom har vi ingen koll på hur många som har skänkt och hur mycket.

Sätter du däremot in pengar hos oss, så vet vi exakt hur mycket vi kan bidra med. Vi tänker inte föra över 130k utan att vi vet om det är pengar som gör skillnad.
Du får som sagt tillbaka pengarna utav oss om du ångrar dig. Det får du inte av TAIF om det skulle bli t. ex. KK.

13 01 17, 19:40

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 58 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa