Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 06 25, 14:06

Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
 Silly Season 16/17 
Författare Meddelande

Inlägg Re: Silly Season 16/17
Jag litar helt på Sundqvist här. Norsk landslagsman dessutom redan i ung ålder, så det bör finnas mycket hockey i honom. En sak man ska ta i beaktning är också speltiden. De utländska stjärnorna får ofta väldigt mycket speltid, kanske ännu mer så i Norge än i allsvenskan, vilket förstås påverkar poängskörden. Sedan poängskörd är verkligen inte allt. Se på Emil Forslund, han statistik är inget ni skulle höja på ögonbrynen för i ett annat lag, men vem vill tappa honom?

16 03 22, 10:42

Tråkigt att Ragge lämnade och man får tacka honom för alla fina år och lycka till!
Enligt denna källan idag är Taif intresserade av Trojas målvakt Robin Johansson. Jag sa i tidigare inlägg att han hade varit en grym ersättare med tanke på den säsong han gör. Hoppas man löser det med Robin!
http://skarpversion.blogg.sydostran.se/ ... i-smaland/

16 03 23, 9:34
Medlem Gröna Brigaden

Riktigt trisst med Ragge, men jag tror vi hittar en bra ersättare bakom Johannes Jönsson
Rubin som spekulerats en del vore toppen, om han nu har en Allsvensk Klausul i sitt kontrakt.

Enbergs kontrakt på backsidan va kanon att få klart redan nu, en av våra toppbackar förra året.

Härligt med Hannes Johanssons påskrift, han va jag annars lite rädd va förlorad till SHL.
Får hoppas Forslund med stannar.

16 03 28, 9:39

Re: på fabians tidigare inlägg.
Hade velat lägga till ett namn där, troligen får inte Mattias Granlund fortsätta i KHK. Men han gör ett ohyggligt jobb på isen och troligen är han ett billigt alternativ också. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=19783

16 03 29, 14:16
Medlem Gröna Brigaden

Mattias Granlund, är helt klart ett intressant namn.

Riktigt surt att Johannes Jönsson nu är så het på SHL spel, nått känns inte bra här, när vi släppte Ragge för att vi hade Jönsson och inte kunde garantera honom en förstaspade.
Tycker Jönsson kunde varit lite tydligare med att han mer än gärna går till SHL lag om chansen kommer.

16 03 31, 9:05

Herregud nu kan det verkligen bli kris... Känner samma sak, nu ställer han oss i en dålig situation! Om han nu sticker så måste Tomas dra till med en chansning. Men vet ni hur det fungerar? Jönsson är fri att gå men jag tror KHK måste betala en viss del?
I de fallet hade jag velat se:
1:a keeper Andrew Engelage. Kan bli en Justin Pogge. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13836
2:a keeper Robin Johansson från Troja eller Niklas Rubin

16 03 31, 10:17

http://www.vxonews.se/article/sportchef ... tt-stanna/

Har alla läst artikeln? Ser inte ljust ut om man säger så.. Han borde ju göra allt för att behålla Olsson och Owesson först och främst. Om en kapten lämnar så lovar det inte gott. Jag antar att alla utlänningar är i stort sett förlorade, förutom Ruuttu möjligtvis. Jahopp vad tror ni om detta?

Ännu ett namntips har kommit från den hockeyallsvenska podcasten av de tre IKO-killar. Colton Yellow Horn: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9365
Hade varit en bra ersättare för Kearney men troligen är han för dyr.
Tidigare hade de tipsat om Matt Willows: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=60188

16 04 04, 10:34
Medlem Gröna Brigaden

Var har de tre i podcasten fått tipsen ifrån? Känns inte som att det finns någon som helst substans i det där utan ser snarare ut som att dem endast har kollat på eliteprospects...

16 04 04, 20:54
Användarvisningsbild

Det har varit mycket negativt de senaste dagarna så man har nästan glömt bort Jonathan Johnssons förlängning. Det känns riktigt riktigt bra. Kan han förbättra sin skridskoåkning något och utvecklas i maklig takt kommer han göra 15 poäng mer nästa säsong, utan tvekan. Precisa avslut och riktigt bra spelsinne.

Henrik Lundberg satt jag och tittade på i förrgår och noterade att han har gjort en snarlik resa som Johannes Jönsson. Aldrig varit riktigt mogen för SHL men riktigt bra i HA. Igår ramlade det ut att Örebro inte förlänger. Vore en perfect match i mina ögon. Kan han finna inspirationen i att göra en likadan resa som Jönsson med ett ramstarkt försvar framför sig? Värt ett försök tycker jag. I övrigt är det självklara valet en ung, lovande målvakt från div.1 för att ta andraspaden.

Backsidan är redan den defensivt starkaste i HA så här långt. Skulle vilja göra den lite spetsigare offensivt med en "Paris-typ" (helst han såklart).

Forwardssidan är talangfull och jag tror den kommer vara betydligt mer talangfull när det värvats färdigt. Jag hoppas man inte glömmer bort rutinen också. Niklas Johansson må va en hjälte men ett par "gubbar" till bland ungtupparna behövs för balansen. Owesson är jätteviktig också.

16 04 05, 1:04

Haha jag tror inte direkt att de har fått tips av någon utan sa att de tipsar själva om dessa spelare. Och jag tror det är fullt möjligt att de enbart eliteprospect scoutat. Tydligen har de följt Yellow Horn ett tag och han blev nyligen utsedd till MVP i österrike.

Lundberg tror jag också kan vara ett hett alternativ just nu. Med tanke på att de är fler lag som letar efter förstakeeper så lär han inte komma hit till vilket pris. Men jag ser absolut honom här nästa säsong.

På backsidan så hoppas jag att man kollat in DEL2 där Paris kom ifrån. Han Mike Little är oerhört intressant. Lyckades inte i nordamerika pga sin storlek men i Sverige har vi sett många små backar som lyckats tack vare sitt fina passingsspel. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=42681
Men en som jag tror kan utvecklas och som gjort det jävligt bra är Trojasback Jonatan Nielsen.

16 04 05, 8:40

Vad tror ni om att hämta tillbaka Hirano? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=42643
Han har haft en väldigt bra säsong borta i nordamerika och han har potential i sig.

16 04 06, 15:15
Användarvisningsbild

Satt ihop ett eliteprospect - lag och det ser enligt mig riktigt bra ut. Frågan är hur kostnaden ser ut. Är egentligen bara orolig för hur Dale Mitchell uppför sig i grupp. Skills och tuffhet har han definitivt, men han kan ju också va dum i huvudet ... I övrigt tror jag Lundberg är en stark målvaktsetta på allsvensk nivå. Backsidan blir otroligt stark defensivt sett, offensiven får helt klart växa fram genom delat ansvar på fler händer. Det har pratats om Heier och Meyer och jag köper det rakt av. En rivig norsk och en dansk offensivt skicklig spelare. Grönvaldt har utvecklats stort varje säsong och gör en hel del poäng samtidigt som han har näst bäst +/- i serien. Potentiell SHL - back.

Skulle gissa på ett något, något dyrare lag än förra säsongen, och då beror det inte på värvningarna utan snarare på kontraktsförlängningarna.

Henrik Lundberg - VÄRVA! (16/17)
Niklas Rubin - NY! 16/17

1. Oscar Carlsson - NY! 17/18
2. Adam Åkesson - 16/17
3. Daniel Norbe - 17/18
4. Niklas Enberg - 17/18
5. Måns Hermansson - 16/17
6. Robin Olsson - FÖRLÄNG! (17/18)
7. Jakob Engvall - FÖRLÄNG! (17/18)
8. Simon Grönvaldt - VÄRVA! (16/17)

Centrar
1. Mario Lamoureux - VÄRVA! (16/17)
2. Niklas Johansson - 17/18
3. Jonathan Johnsson - 16/17
4. Adam Persson - 16/17

5. Emil Forslund - 16/17
6. Oscar Holst - 16/17
7. Hannes Johansson - 17/18
8. Patrik Nilsson - 17/18
9. Filip Owesson - FÖRLÄNG! (17/18)
10. Alexander Ruuttu - FÖRLÄNG! (16/17)
11. Lukas Hansson - FÖRLÄNG! (17/18)
12. Andreas Heier - VÄRVA! (16/17)
13. Nicolai Meyer - VÄRVA! (16/17)
14. Dale Mitchell - VÄRVA! (16/17)

Hade ni kunnat leva med det här? Är det över huvud taget realistiskt eller är det ett fantasibygge? (baserat på ekonomi)

16 04 07, 18:34

Ett ganska så bra lag måste jag säga, men helt klart är det vissa som man är skeptisk kring. Kan köpa målvakt och centersidan. Jag kan inte se framför mig att Engvall får ett seniorkontrakt redan när han inte ens spelat en seniormatch. Dessutom är han 97a och har ett år kvar som junior, därav inte omöjligt att han får en chans. Men samtidigt måste man tänka att det är J20 Elit och inte Superelit.
Grönvaldt (har förövrigt kontrakt till 16/17), njaa.. Helt okej fysiskspelare, men vi måste få in en offensiv smörpassande back. Det var just de vi saknade i t.ex powerplay. Byt ut Engvall mot en förlängning med Ekman Larsson och Grönvaldt mot kanske en utlänning eller Christoffer Björklund.

Lukas Hansson ser jag tyvärr inte heller i truppen, trotts att han gjort en bra säsong i J20 Elit. Men ge han säsong i division 1 där man kan följa hans utveckling som senior. Heier, om Sundqvist tror på honom så okej. Annars hade jag velat se Quist. Meyer, absolut! Mitchell, tyvärr tycker jag inte det. Större risk än chans. Han kan göra poäng men det betalar inte ut sig när man får boxplay emot sig.
Byt ut Hansson mot en hårt jobbande forward, möjligtvis Mattias Granlund. Och Mitchell mot en poängproducerande högerskytt så ersätter man Högberg.

16 04 08, 8:33

Tror att tanken med Dahlström är att han blir en 4:e linespelare ihop med Forslund möjligtvis. Man kanske är skeptisk just nu men jag tror att Sundqvist har fått en bra feedback från sina kontakter därborta samt en bra tanke för honom.

Vad tror ni om Greger Hanson? Har i stort sett levt därborta i Nordamerika i sina äldredagar och är en doldis. Men han har imponerat därborta och fått chansen i AHL ett par gånger men tyvärr inte knipit en plats där.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4548

16 04 11, 11:13
Användarvisningsbild

Citat vxonews.se; "Zajac blir Taifs andra ”spetsvärvning” denna vecka. Tidigare har man presenterat Geoff Walker. Nu återstår att hitta en målvakt och en forward. Klubben kommer inte att plocka in någon ny åttondeback utan den platsen får J-spelaren Carl Dahlin chansen att ta. Samma utmaning får till forwarden Lukas Hansson."

Bra besked med Carl Dahlin och Lukas Hansson. Som jag tolkar det kommer Kevin Ekman - Larsson, Robin Olsson och Filip Owesson förlänga. Man kan ju våga anta att KEL, Enberg och Oscar Carlsson kommer få mest tid i PP. Defensivt är det riktigt vasst. Känns på förhand som 6 ultradefensiva backar och KEL som lite svävande. Oscar Carlsson har uppsida i offensiven, liksom Norbe faktiskt visat i J20. Blir gissningsvis snålare backproduktion i år. Då kan vi stänga backsidan och får en preliminär uppställning i stil med;

Adam Åkesson - Daniel Norbe
Niklas Enberg - Oscar Carlsson
Måns Hermansson - Robin Olsson
Kevin Ekman-Larsson - Carl Dahlin

Forwardssidan är så gott som färdig den också. Dem riktiga arbetarna finns där, snabbheten finns där och tuffheten. Produktionen är väl det enda jag vill sätta ett frågetecken kring, men med den utveckling som de egna spelarna har visat sista två åren så borde åtminstone någon av dem slå ut ordentligt kommande säsong. Innan man har sett alla så kan man väl tänka sig något åt detta håll;

X - Kelly Zajac - Hannes Johansson
Filip Owesson - Niklas Johansson - Geoff Walker
Patrik Nilsson - Jonathan Johnson - Emil Forslund
Oscar Holst - Adam Persson - Jacob Dahlström
Johan Eriksson, Lukas Hansson

Det absolut viktigaste är målvaktssidan just nu. Det MÅSTE in en riktigt duktig förstamålvakt. Rubin kan säkert göra ett 15 - tal bra insatser i år, men för att va med och slåss om topp 8 - placeringarna behövs en målvakt som vi vet är bra.

Som helhet ser det väl skapligt ut, frågetecken för produktionen tills man vet vad Johan Eriksson och kanadensarna går för och för målvaktssidan än så länge.

16 04 23, 15:49

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa