Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 06 25, 13:58

Svara på tråd  [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
 Silly Season 16/17 
Författare Meddelande

Inlägg Re: Silly Season 16/17
Har hört rykten om att Crus Rydberg tar sista forwards platsen. Självmant tycker jag det är en kille vi i såna fall får in med stor potential men han kommer från en blek säsong vilket känns otryggt. Eftersom han kommer ses som en ersättare för Kearney antar jag? Vad tycker ni?

16 05 16, 10:41

Stämmer det mentala bara (känner inte Viktor alls) som ser jag det som jättepositivt. Ung egen produkt med massor av potential som behöver starta om och skolas i TAIFs skridskoskola. Har hela tiden tyckt att det är dags att släppa in någon annan än en amerikan motsv i förstalinan. Tror definitivt att Hannes är mogen för det exempelvis.

16 05 17, 9:30

TAIF verkar inte vara beredda att erbjuda den roll Viktor är ute efter.

http://www.dagensvimmerby.se/sport/isho ... by-hockey/

Mycket speltid i en förstaline kan han få i ettan. Knappast i allsvenskan.

16 05 22, 22:19
Medlem Gröna Brigaden

Skit med Kelly.
Men ändå bra att det kom fram nu och inte senare.
Gott om tid att hitta fullgod ersättare.

16 05 24, 11:16
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Viktor känns inte som att det gör något just nu han behöver utvecklas mer, lyckades inget vidare i Hästen i 3:e 4:e femmorna.

Skittrist med det avhoppet och givet så får man nog tänka om litegrann, tydligen hänt något liknande med Brace också.. :S

16 05 27, 10:48

Det enda jag ser på marknaden nu som man vet kan leda våra killar med sin första centerroll från Europa är:

Adam Miller:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17807

Mark Van Guilder:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15075

Har ni några förslag?

16 05 27, 16:30
Vice Ordförande
Användarvisningsbild

Är själv lite sugen på:

Ryan Mcdonough:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9346

Annars så ser Adam Miller bra ut

16 05 28, 8:51

16 05 28, 11:49
Medlem Gröna Brigaden

Tycker alla förslag på centrar ser riktigt intressanta ut.
Vad tror ni om vårat målvaktspar ?
Tro de kan sporra varandra som förra året.
Robin kommer ge Tim en rejäl match.
Får vi samma stabila försvarspel som förra året så kommer målvakterna att lyckas bra.

16 05 31, 10:04

Mycket möjligt att Rubin kan utvecklas ännu mer i denna miljön. Men jag tror att han enbart kommer att stå kanppt 15 matcher, det är vad jag tror. Backsidan ser bra ut men vi kommer att ha samma jäkla problem med powerplay denna säsongen eftersom vi saknar den skickliga spetsbacken. Oskar har stor press och jag hoppas han klarar av sina förväntningar.

16 05 31, 14:25

Hur tror ni forwardslinorna kommer att se ut? Vi besitter på oerhört många högerfattade spelare nu än vad vi gjort tidigare. Kanske en fördel men kanske också en nackdel. Helst vill man ha minst en olik fattad spelare i varje lina. Bland forwards och INTE centrar så har vi bara tillgång till två?! vänsterfattade spelare och det är Holst och Owesson. Tror Sundqvist kommer hitta en röd tråd hos spelare som passar med varandra. Antar att han testar köra såhär i början:

Owesson- Phillips- Schmidt
Eriksson- N.Johansson- Walker
Holst- Johnsson- H.Johansson
Forslund- Persson- Dahlström

Inte omöjligt att Forslund och Dahlström kör ihop som en chekingline. Dahlström ska tydligen vara snabb på skridskorna. Sedan hade jag en tanke att Holst kör ihop med Walker men jag tror en stor spelare behöver en snabb vid sidan om. Vad tror ni?

16 06 02, 13:41

För mig är Patrik Nilsson given på fyra formationer. De nya svenska killarna får slåss med Hansson och Holst om speltid om alla är hela och friska.

16 06 03, 0:32
Användarvisningsbild

Tycker det är ovanligt svårt att sätta ihop en laguppställning. Dels med tanke på att man gärna vill se alla i någon form av roll. Dessutom vill man kanske lyfta upp vissa spelare från 3/4e-kedjan till 1/2-kedjan. Inte nog med det finns det ett par rightare "för mycket". Om man skulle göra ett försök skulle det i min värld se ut så här;

Tim Sandberg (Niklas Rubin)

På förhand givet vem som kommer starta. Rubin får säkert en 10 - 15 matcher under säsongen och får ta chanserna när dem kommer.

Niklas Enberg - Oscar Carlsson
Adam Åkesson - Daniel Norbe
Robin Olsson - Måns Hermansson / Kevin Ekman - Larsson
Carl Dahlin

Backsidan är det enkla att sätta ihop. Alternativet är att sätta ihop Åkesson och Carlsson som spelade mycket ihop i BIK Karlskoga tillsammans, med bra resultat.

Filip Owesson - Zack Phillips - Geoff Walker
Oscar Holst - Niklas Johansson - Adam Schmidt
Patrik Nilsson - Jonathan Johnson - Hannes Johansson
Emil Forslund - Adam Persson - Jacob Dahlström
Johan Eriksson, Lukas Hansson

Tycker alla kedjor har en del av allt egentligen, tuffhet, fart, tekniskt kunnande osv. Ett frågetecken för farten i förstakedjan. Ett byte med Filip Owesson / Patrik Nilsson skulle få fart på förstakedjan om det visar sig gå lite långsamt stundtals. Rent spontant känns det här laget riktigt bra. Lukas Hansson vill garanterat ha en plats och Johan Eriksson sägs ju vara en Markus Persson - typ med mer riv i sig. Stämmer det så lär ju han trycka sig in på 12 forwards.
Är alla hela och friska blir det angenäma problem för tränarparet att ta ut laget .. En Holst i full form trycker sig in på 12 forwards, jag räknar kallt med att han är grymt laddad.

16 06 03, 14:47
Medlem Gröna Brigaden

Backsidan är precis som Fabian skriver det enkla att ta ut, skulle ha den precis likadan.
Framåt är det värre men känner mig ändå "hyfsat söker" på vilka två som hamnar utanför. Lukas blir 14:e och hur mycket jag än gillar Holst kan jag inte se att han skulle peta någon av övriga 12st, möjligtvis Johan Eriksson som jag inte har någon koll på alls. Holst har trots allt aldrig presterat något i allsvenskan tidigare och när han nu har varit borta så länge blir det nog tufft. Skador kommer dock alltid så ingen forward lär gå utan speltid..

Filip Owesson - Zack Phillips - Adam Schmidt
Patrik Nilsson - Niklas Johansson - Geoff Walker
Jacob Dahlström - Jonathan Johnson - Hannes Johansson
Emil Forslund - Adam Persson - Johan Eriksson

Oscar Holst, Lukas Hansson

Måste säga att jag är väldigt nöjd med truppen, det såg mörkt ut ett tag i början när alla lämnade men känns som att vi har fått in riktigt spännande ersättare. Har en känsla av att Walker möjligtvis skulle kunna bli en flopp..

16 06 04, 0:41

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 44 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3