Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 17 08 22, 5:31

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 57 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
 Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot? 
Författare Meddelande

Inlägg Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot?
Han hjälpte mig så jag inte behövde se hela matchen. Dvs jag fick gå hem i förtid då jag fick yrsel och illamående som nu gått över till kraftig huvudvärk och ringande i ena örat. Denne person skulle vara cool och avfyra en smällare i första pausen. Sen stod han och försvarade sig iklädd en grönvit randiga mössa då ordningsmännen ville utvisa honom till kylan.

Är det sådana personer som skall vara Brigadens ansikte utåt???

Mvh En TAIF-supporter sedan 30 år tillbaka.

10 12 26, 21:11

Inlägg Re: Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot?
Fick du kraftig yrsel och illamående av en smällare?
Tråkigt att höra.

Får vi sannerligen hoppas att du inte råkar än värre ut nu när de snart är nyår.

Hoppas huvudvärken går över!
Vi som va kvar och såg matchen, Vi har en annan typ av värk att hantera..

10 12 26, 21:18

Smällaren briserade ca 1 m från mig. Och jag lovar att i mitt umgänge så brukar vi inte slänga smällare. Men det är kanske en generationsfråga?

Alla gånger jag åkt för att titta på TAIF har jag gjort det med övertygelsen att de skall gå vinnande ur stiden så även mitt TAIF-hjärta blöder efter denna afton. Men jag trodde inte det fanns "Taifare" som tycker det är roligt att fördärva afton för andra taifare. Det var ju liksom inte Lakejerna som hade sin "rastgård" där vi Taifare befann oss i pauserna.

10 12 26, 21:30

Nej, kan förvisso hålla med dig att de inte finns någon som helst anledning att kasta smällare där eller på en hockeymatch över huvudtaget.
Men med tanke på din rubrik till tråden så tycker ja att DET är det mest tragiska i afton.

Hoppas huvudvärken går över, och att framför allt pipet i örat inte blir långvarigt

10 12 26, 22:04
Användarvisningsbild

Jag hoppas innerligt att du inte får några konstanta men på grund av den här smällaren.
Sen samtidigt tycker jag att det är tråkigt att du ger gröna brigaden en känga då den bortastå sektion vi alla stog på har vem som helst rätt till och köpa biljett.

Men iaf! Välkommen till forumet efter 30 år som taifare!

10 12 26, 22:23
Ordförande
Användarvisningsbild

Förbannat tråkigt och onödigt, förhoppningsvis lär dom sig läxan.

Smällare ska inte kastas där, dom skulle givetvis stoppats i munnen på valfri lakej.

10 12 26, 22:26

Välkommen tilll forumet. Intressant att även du fick en anledning att regga dig efter alla dessa år.

10 12 26, 22:56

Jag hade gärna sluppit att regga mig, jag lovar.

10 12 26, 23:04
Medlem Gröna Brigaden
Användarvisningsbild

"Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot?"
Det TIFO som grabbarna slet rövarna av sig för att få ihop idag bör inte få något samband med det som så otursfullt hände i pausen utanför hallen.

Vi i föreningen Gröna Brigaden står inte bakom något som har med pyroteknik, som kan skada någon person, att göra.

Bara att beklaga det som råkade hända. Hoppas det blir bättre och att du inte ser Gröna Brigaden som ett gäng huliganer.

Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.

Rättvisan segrar alltid.

10 12 27, 0:16
Profil WWW
Medlem Gröna Brigaden

Måste säga att jag inte riktigt förstår mig på er som håller på o smäller smällare. Det var roligt när man var 11-12, när man egentligen inte fick.
Sen när man var 15 och fick köpa så var det ju inte roligt längre liksom...
Och ni är ju äldre än så!
Smällare alltså, inte fyrverkerier pratar jag om.

10 12 27, 2:52
Användarvisningsbild

Ja du Finkter,du borde ju vara en vuxen människa men ...
Det är inte ok att kasta smällare så folk skadas men jag tycker inte heller att det är ok att kalla folk för damp-unge.
Tycker faktiskt att ni kan skämmas ihop.

10 12 27, 4:06

Jag var inte där när smällaren drogs så kan ej uttala mig om det men komma in här på forumet o fråga efter en damp unge känna ju sådär till en av dom aktivaste på läktaren. Dessutom blanda ihop det som hände med tifo gruppen är ju ännu värre ! Tkr precis som ekan du borde skämmas . Skicka mig ett pm så kan vi diskutera det hela !

10 12 27, 7:39

Enligt vissa så vore det bäst att jag höll käften och istället gjort "high five" med pyroteknikern, för det är mig det är fel på inte han som detonerade smällaren (jag förstår att GB tar avstånd för dessa saker).

Jag tror inte det kan skada honom (för det råder igen tvivel om vem det var som briserade smällaren) att han kallas DAMP-unge då han själv skanderar ut att motståndarna är som cancer. Och jag har själv hellre DAMP än cancer. Men intressant att alla vet vem han är efter beskrivningen.

Idag har jag ingen huvudvärk längre, det enda är att det fortfarande piper lite lätt i örat. Så det känns som dagen efter en Motörhead-konsert.

Nej lägg av med dessa " småbarn, popcorn & discomusik"´s fasoner och fortsätt att stötta laget lika bra som tidigare!

10 12 27, 10:46

Det handlar inte om att du ska göra High five med han utan att du sköter detta riktigt illa, vi är alla taifare vi ska hålla ihopa oavsett vad, inte sätta dit varandra , eller ? . Det är beklagligt om du fick ont i huvudet !

10 12 27, 11:07

Den som sköter detta riktigt illa är den som smällde smällaren. Om jag hade ändrat rubriken till exempel till följande: "Var det rätt av Robban att vårdslöst smälla smällare bland egna supporters?" ... hade det varit mer klanderfritt?

Utestäng dessa och låt GB vara en fina samlingen supportrar som den egentligen är!

10 12 27, 11:48

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 57 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa