Författare |
Meddelande |
bulten
|
 Re: Fotbollstråden
hallabroan skrev: Nej 0-5 blir det nog inte. Men jag får ändra mitt tips till 1-1 Nu när jag fick reda på att Chippen inte skulle vara med och Anders Svenssson tar plats i stället. Hoppas det räcker med 1-1. Haha, det var bland det roligaste jag hört på länge, du vill alltså ha Chippen med allt vad det innebär av icke-defensiv före Svensson med allt vad det innebär defensivt?? Mot Holland?? Som var i vm-final så sent som förra sommaren?? Mot denna typen av motstånd är det ju vansinne att offra vår defensivt klokaste positionsspelare på en så viktig plats mot någon som man inte vet alls vad man får för prestation ifrån. Chippen är helt klart en härlig spelare men ska ju snarare användas mot motstånd typ Finland, där vi för matchen och går för seger genom spelövertag.
|
11 10 13, 16:22 |
|
 |
hallabroan
Medlem Gröna Brigaden
|
Ja i mitt tycke ja, men så kan jag iofs inte så mycket om fotboll heller eller följer det så mycket. Det är hade säkert varit tokfel att ha med Chippen i en sån här match. Just nu är jag bara jävligt glad att vi vann och tog oss till EM Så får vi hoppas på en roligt sommar 2012.
|
11 10 13, 16:38 |
|
 |
ekan62
|
Vem faan är Zlatan? 
_________________ Ett LAG byggs bakifrån!!!
|
11 10 13, 16:49 |
|
 |
Limma
|
Hammarby torskar i Värnamo och är med ena foten nere i tredje divisonen. Kan inte tolka det annat än att de inte finns plats för bonnklubbar från vischan och storstadslagen fortsätter ta över...
_________________ "Stilen och lagprofilen, värd mer än gods o peng. Häng med i ropen och höj på stopen för vårat stronga hockeygäng!"
|
11 10 14, 11:11 |
|
 |
Toyspeed
|
HAHAHA
_________________ ------------------------------------------------------- "som inget annat har än min patetiska lojalitet till klubben och inte sporten"
|
11 10 14, 12:44 |
|
 |
Lison
|
Kika på aik-maif, tyckte mig höra black army sjunga den klassiska " Det finns inga troja fans..." men bytt ut troja till djurgårn
|
12 04 01, 14:39 |
|
 |
hallabroan
Medlem Gröna Brigaden
|
He He, passande en dag som denna, dagen efter DIFs fiasko i KS till Elitserien.
|
12 04 01, 14:55 |
|
 |
hallabroan
Medlem Gröna Brigaden
|
Stort Grattis till Öster som äntligen grejade avancemanget.
|
12 10 21, 21:08 |
|
 |
Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
hallabroan skrev: Stort Grattis till Öster som äntligen grejade avancemanget.
_________________ Framåt och frukta intet mörker!
Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.
Rättvisan segrar alltid.
|
12 10 22, 16:47 |
|
 |
fabian nilsson
|
http://www.expressen.se/sport/fotboll/a ... sina-fans/Varför inte bara dra till med ett stenhårt straff i regelverket? matchen förloras med 3-0 OAVSETT vad resultatet är i matchen. Tror ingen supporter till det tillhörande laget som slängde in grejer på plan skulle vilja förstöra för sin förening. Självklart måste det ske en utredning för att bevisa att det inte är någon mupp utan lagtillhörighet som går in och ställer sig i "fel" klack och hivar in saker på plan. Jag kan inte begripa hur svårt det kan vara. Jag tror att man i såna här fall löser problemen med hårdare straff.
|
13 04 08, 20:55 |
|
 |
Limma
|
Det öppnar ju upp för en hel del korruption om man kan få matcher inställde, avbrutna och resultat ändrade på ett så enkelt sätt. Tvärtom måste matcherna både spelas och straffen ges på individnivå.
_________________ "Stilen och lagprofilen, värd mer än gods o peng. Häng med i ropen och höj på stopen för vårat stronga hockeygäng!"
|
13 04 18, 11:15 |
|
 |
Toyspeed
|
Håller med Limma här.
Hade vi haft ett regelverk som GARANTERADE 0-3 förluster vid avbrutna matcher. Hur många taifare hade inte vart i Huddinge och kastat frukter då? Det är givetvis inte ett hållbart system.
Det bästa måste givetvis va att utrymma arenan, och spela klart matchen inför tomma läktare. Helst DIREKT.
_________________ ------------------------------------------------------- "som inget annat har än min patetiska lojalitet till klubben och inte sporten"
|
13 04 18, 11:51 |
|
 |
hallabroan
Medlem Gröna Brigaden
|
Instämmer, Spela klart matchen. Dock så kan det bli ett himla liv utanför arenorna. Men den problematiken får man lösa med.
|
13 04 18, 13:17 |
|
 |
Limma
|
Verkar som storstadseffekten håller i sig och småklubbarna är chanslösa....
Falkenberg seglar på mot allsvenskan, lämnar 2 göteborgslag, 1 stockholmslag, Örebro, sundsvall och jönköping bakom sig,,,
|
13 09 19, 8:56 |
|
 |