Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 21 07 24, 7:07

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 88 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
 Karlskrona hockeyn... 
Författare Meddelande

Inlägg Re: Karlskrona hockeyn...
Har kommit en ny blogg i Karlskrona

http://www.iblug.com/p/KHKaren

11 09 12, 19:22

You'll Never Walk Alone - antar att är ett nytt slagord ni använder, kreativt :lol: Jagk an dock köpa ironin i det hela, då just walk alone väl var KIK´s slagord i slutet...

11 09 12, 19:42

Limma skrev:
You'll Never Walk Alone - antar att är ett nytt slagord ni använder, kreativt :lol: Jagk an dock köpa ironin i det hela, då just walk alone väl var KIK´s slagord i slutet...

Men visst är det charmigt med grabbar som Sune, Holger, Strid m.fl ?
(ej ironi)

11 09 12, 19:47
Ordförande
Användarvisningsbild

Detta är egentligen inte ens värt att kommentera. Både OAOs blogg och gämförelsen Holger/Strid -> OAO.

11 09 12, 19:53

Demonaz Lovikavantar skrev:
Detta är egentligen inte ens värt att kommentera. Både OAOs blogg och gämförelsen Holger/Strid -> OAO.

Att du skulle uppskatta något utanför TAIF hade jag absolut inte väntat mig ;-) '

Men eftersom du nu kommenterade så antar jag att du har någon åsikt?

Själv tycker jag dessa tre gubbar har nåt gemensamt. Oerhört patriotiska hockeyälskare med en charmigt bonnig framtoning

11 09 12, 20:08

Jag kan inte låta bli att imponeras av Peters (OAO) engagemang.
Ja menar han har knappast talets gåva
Men han gör de han verkligen tror på och de ska han väl ha cred för.

Men just (You never walk alone) Hur FAN tänkte han där. Ja de är ju en riktigt häftig slogan. Om de inte varit för att de praktiskt taget
är patenterad av en av europas största fotbollsklubbar redan. Då blir de mest... patetiskt faktiskt.

Sen vill ja nog tipsa Peter om att försöka tala lite mer från hjärtat. De blir lite jobbigt att höra någon staka sig genom 9minuters skriftligt manus.

men men, Cred till engagemanget!

11 09 12, 20:20
Användarvisningsbild

enligt hans första inlägg så kommer ju KHK gå upp till allsvenskan hur lätt som helst med det laget han presenterade. Helt otroligt lag ju.. Dessutom, han sa att någon spelare gått upp 5 kilo i muskelmassa, det går inte att göra på en försäsong. 5 kg kan man gå upp såklart, men inte i ren muskelmassa.

11 09 12, 20:49

5 kilo muskler på en sommar måste de väl en hockeyspelare som gör en satsning på de kunna lägga på sig utan problem.

Nej det där var en kul ide annars med video-blogg. Tillskillnad mot alla vanliga bloggägare som sitter o kastar sin dynga så kan man ju faktiskt här mer se vad som är allvar och inte och att han faktiskt står för vad han säger.

11 09 12, 21:59
Användarvisningsbild

haha nej inte ens en hockeyspelare kan gå upp 5 kilo i ren muskelmassa på en försäsong. Det han kan ha byggt upp under en försäsong är 5 kilo i vikt, och vikten är muskelmassa, vatten och fett. Inget annat. Allra helst då man har tränat ett antal år (vilket man får förutsätta att hockeyspelare gör) så planar ökningen i muskelmassa ut och landar på ca 1 kilo per år i ren ökning.

Det går på ett annat sätt, om du proppar i dig AAS eller liknande så kanske kanske du kan öka 5 kilo i muskelmassa. Men som sagt, till största del i en 5 kilos ökning på en försäsong består det av vatten och fett.

korigering: OM det inte vill säga handlar om en spelare som aldrig har tränat på ett gym innan, och får ett helt år på sig. Då kan en åkning i ren muskelmassa landa kring 3-4 kg. Men det finns inte en susning till chans att killen i fråga har gått upp 5 kilo i muskelmassa på en försäsong (5 månader ungefär). särskilt inte när han har tränat i flera år sedan tidigare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4632

23 år gammal. 5 kg muskelmassa? Inte en chans.

11 09 12, 23:14

Nej de förstås. Men nu antar jag att han menar att han tränat upp sig 5 kilo. D.v.s. han är mer tränad än säsongen innan och 5 kilo tyngre. Det är väl den normala benämningen för lekmän. 5kg ren muskelmassa hade väl krävts en viktuppgång på allt mellan 10 och 20 kilo (rejält i underkant t.om va?) så det tror jag nog du förstår att han inte menar.

11 09 13, 0:02

Jag har svårt för herr Synnermark och hans stil, men även jag imponeras över hans engagemang.

Hans första blogg är kul att se även för oss som inte gillar KHK, det är stor komik! :D

11 09 13, 0:30
Användarvisningsbild

visst är det det han menar, men inte det han säger

11 09 13, 2:22

fabian nilsson skrev:
enligt hans första inlägg så kommer ju KHK gå upp till allsvenskan hur lätt som helst med det laget han presenterade. Helt otroligt lag ju.. Dessutom, han sa att någon spelare gått upp 5 kilo i muskelmassa, det går inte att göra på en försäsong. 5 kg kan man gå upp såklart, men inte i ren muskelmassa.

Han menar nog inte att det kommer bli lätt, det vet vi nog båda två att det inte är!

När det gäller muskelmassa så har du både rätt och fel, alla vi har olika genetiska förutsättningar när det gäller uppbyggnaden av våra kroppar med muskelmassa, den "normala" klarar inte 5kg på några månader men det finns dom som kan, med kosten kan man även styra vätskenivån i kroppen och vätska går under muskelmassa!
På en normal person räknar man med max 5-6kg ren muskelmassa på ett år(utan AAS)
Att han tränat innan spelar inte heller så stor roll då man helt kan lägga om ett träningschema och chocka kroppen till grymma resultat på kort tid, men för det krävs både tur och mycket kunskap....

11 09 13, 10:21

Toyspeed skrev:
Jag kan inte låta bli att imponeras av Peters (OAO) engagemang.
Ja menar han har knappast talets gåva
Men han gör de han verkligen tror på och de ska han väl ha cred för.

Men just (You never walk alone) Hur FAN tänkte han där. Ja de är ju en riktigt häftig slogan. Om de inte varit för att de praktiskt taget
är patenterad av en av europas största fotbollsklubbar redan. Då blir de mest... patetiskt faktiskt.

Sen vill ja nog tipsa Peter om att försöka tala lite mer från hjärtat. De blir lite jobbigt att höra någon staka sig genom 9minuters skriftligt manus.

men men, Cred till engagemanget!

Patetiskt eller inte lämnar jag till dig men jag har för mig att det är ett 10, om inte ett 20-tal klubbar runt om i världen eller iaf europa som använder sig av denna slogan, var den härstammar ifrån råder det delade meningar om, men jag kan iaf inte motsäga dig om att den förknippas mest med Liverpool och fom NU kommer den ALLTID att förknippas mest med KHK ;-)

11 09 13, 11:40

Lika bra ni klipper barcas "mer än en klubb" med på direkten, annars tar snart lakejerna den.

11 09 13, 12:28

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 88 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa