Gorillan
|
 Re: Tatuering
Får man ens tatuera in Taif loggan, tänker på copyright och sånt där bjäfs?
_________________ Att ha en åsikt innebär inte att man har rätt, men inte heller att man har fel....
|
10 10 06, 13:43 |
|
 |
Haskan
Medlem Gröna Brigaden
|
En TAIF-tattuering är mitt nästa tattueringsprojekt. Även jag funderade ett tag på någon text. Men i slutändan tycker jag inte det funkar så bra i en tattuering, utan det är bättre att hålla den stilren. Lätt att man klottrar till den för mycket annars.
|
10 10 06, 16:47 |
|
 |
Killerclown
Medlem Gröna Brigaden
|
Danielsson skrev: Jag är sugen på att Tatuera TAIF märket vid bröstet. Men jag ska ha nån text under märket och vet inte riktigt vad jag vill ha. Har ni några förslag? Stolthet Hjärta Tradition är jag lite sugen på men kom gärna med förslag om ni har. Jag skulle hoppat över texten, blir nog bättre med bara märket. Gorillan skrev: Får man ens tatuera in Taif loggan, tänker på copyright och sånt där bjäfs? Jag vet inte men det borde man väll få, Taif ska väll vara glada/stolta om det finns folk som gör det så det borde inte ha några invändningar på.
_________________ Aldrig, aldrig, aldrig ger vi upp!
|
10 10 06, 17:14 |
|
 |
Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
_________________ Framåt och frukta intet mörker!
Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.
Rättvisan segrar alltid.
|
10 10 06, 19:51 |
|
 |
Danielsson
|
Få se hur jag gör.. men är ändå sugen på nån text. eller om man gör själva TAIF märket rätt stort utan text
_________________ TAIF - Det som får oss att leva, inte bara existera!
|
10 10 06, 22:12 |
|
 |
Williams
Medlem Gröna Brigaden
|
Gorillan skrev: Får man ens tatuera in Taif loggan, tänker på copyright och sånt där bjäfs? Det hoppas jag verkligen, annars blir det jobbigt....
|
10 10 17, 20:28 |
|
 |
Limma
|
Williams. Du får välja på vinkelslip eller bränna bort den..
_________________ "Stilen och lagprofilen, värd mer än gods o peng. Häng med i ropen och höj på stopen för vårat stronga hockeygäng!"
|
10 10 18, 12:31 |
|
 |
Demonaz Lovikavantar
Ordförande
|
Osthyvel är ju en annan klassiker. Men jag vet iaf 3 som har någon Taif logga tatuerad.
_________________ Kampens väg
|
10 10 18, 14:33 |
|
 |
Fripp
|
Danielsson skrev: Få se hur jag gör.. men är ändå sugen på nån text. eller om man gör själva TAIF märket rätt stort utan text "Tills döden skiljer oss åt" eller på latin: "Nemo nisi mors"
|
10 10 21, 13:07 |
|
 |
Danielsson
|
Det blir bara TAIF märket i svart färg. Få skicka en länk sen när jag har gjort den 
|
10 10 25, 21:33 |
|
 |
Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
Fan med, jag kom kanske med detta lite sent då, Danielsson: Man skulle kunna ha en text under, med följande budskap Sing loud, sing proud!
(Det är även ett namn på ett utav Dropkick Murphys' album)
_________________ Framåt och frukta intet mörker!
Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.
Rättvisan segrar alltid.
|
10 10 26, 10:28 |
|
 |
Danielsson
|
Bra förslag där Jonte och Fripp. De är inte försent för de är typ en månad jag ska tatuera mig men har bestämt nu att bara taturera Taifmärket. Sen i framtiden kanske man fixa en text under.
|
10 10 26, 21:17 |
|
 |
Kalle Isak
|
Tjena, Bro´s!!!
Vad är det här för tråd??? "Copyright? Jag är sååå brydd..."!!! Haha, menar inte att håna, tyckte bara det var en liten udda frågeställning (från en generation utanför min, kan man tänka...?)
Själv vet ni äldre Tigrar vad som finns på min kropp: Tigerloggan, Porträtt o autograf på Ace Frehley, Stonesloggan och Keith Richards autograf (OBS! Ace signerade porträttet, men Keefers autograf tog jag från en bok-FUSK!)... Nyligen restaurerade jag min snart 20-åriga TAIF-logga, så den är helfräsch igen!!!
Tänk om jag skulle oroa mig för copyrights... Djääävlar vad risigt jag ligger på det då!!! Tänk på min nästa tat: "Forever #27, Forever Magic" (förhoppningsvis signerad!)... Jag ser rubrikerna: Copyrightsnyltaren dömd till rekordstadestånd! Hockeylegendaren. "Jag är glad att rättvisa skipats, jag o min familj har mått väldigt dåligt över att en person uppskattat mitt arbete, älskat min person och ville hylla mig i evig tid..."... Nä, FLER TIGERTATS!!!
Leta upp närmsta fyllo o ta er till Templet - i kväll börjar nästa säsong!!!
|
11 03 15, 12:54 |
|
 |
Salenko
|
Citera: Jag ser rubrikerna: Copyrightsnyltaren dömd till rekordstadestånd! Hockeylegendaren. "Jag är glad att rättvisa skipats, jag o min familj har mått väldigt dåligt över att en person uppskattat mitt arbete, älskat min person och ville hylla mig i evig tid..." Tatueringen som får hockeystjärnan att se rött. Carola: "Jag är chockad"
|
11 03 18, 1:24 |
|
 |