Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
 Re: TAIF-bloggen
Det må jag tro. Synd att det skulle bli dålig stämning på en sådan semester.
_________________ Framåt och frukta intet mörker!
Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.
Rättvisan segrar alltid.
|
10 04 20, 16:59 |
|
 |
lfctaifaren
|
vilka spelare är de, dom känner jag inte igen, har vi haft dom? 
_________________ Sluta ring med Telenor!
|
10 04 26, 10:34 |
|
 |
Limma
|
HAAAAAAAAAAA haaaa haaaa haaa
_________________ "Stilen och lagprofilen, värd mer än gods o peng. Häng med i ropen och höj på stopen för vårat stronga hockeygäng!"
|
10 04 26, 10:35 |
|
 |
Hjulberg
|
Ser lite bleka ut, som att det var dåligt med sol på "holmarna" eller mår dom helt enkelt lite dåligt när dom fattar pennan...
|
10 04 26, 12:54 |
|
 |
Hiltunen
Medlem Gröna Brigaden
|
dom lär nog inte förvänta sig några kramar när dom sätter sina skidskor i Dackehallen nästa gång. Jag spyr bara jag tänker på dom.
_________________ Keruberna.se
|
10 04 26, 15:34 |
|
 |
Gorillan
|
Ja så mycket var alltså deras gråtmilda brev till Holgers blogg värt. Värre Judas figurer har inte skådats i de småländska skogarna sen Mats Graesens flytt till Troja och den flytten känns ändå mild i detta sammanhang.
_________________ Att ha en åsikt innebär inte att man har rätt, men inte heller att man har fel....
|
10 04 26, 17:35 |
|
 |
smen
|
Gorillan skrev: Ja så mycket var alltså deras gråtmilda brev till Holgers blogg värt. Värre Judas figurer har inte skådats i de småländska skogarna sen Mats Graesens flytt till Troja och den flytten känns ändå mild i detta sammanhang. Du får nog tänka efter en gång till om de inte finns någon värre judas ..
|
10 04 26, 18:05 |
|
 |
Gorillan
|
smen skrev: Gorillan skrev: Ja så mycket var alltså deras gråtmilda brev till Holgers blogg värt. Värre Judas figurer har inte skådats i de småländska skogarna sen Mats Graesens flytt till Troja och den flytten känns ändå mild i detta sammanhang. Du får nog tänka efter en gång till om de inte finns någon värre judas .. Antar att du menar CJ. Men saken är den att jag tillhör den falangen som inte retar mig så mycket på just den historien 
_________________ Att ha en åsikt innebär inte att man har rätt, men inte heller att man har fel....
|
10 04 26, 19:24 |
|
 |
Toyspeed
|
Gorillan skrev: smen skrev: Gorillan skrev: Ja så mycket var alltså deras gråtmilda brev till Holgers blogg värt. Värre Judas figurer har inte skådats i de småländska skogarna sen Mats Graesens flytt till Troja och den flytten känns ändå mild i detta sammanhang. Du får nog tänka efter en gång till om de inte finns någon värre judas .. Antar att du menar CJ. Men saken är den att jag tillhör den falangen som inte retar mig så mycket på just den historien  Även om ja nu tycker att CJ på sätt och vis sonat sitt brott med sitt uppoffrande spel denna säsongen. han ville verkligen spela upp Tingsryd innan han la av. Och inte bara tjäna några sista kronor. De va en ärlig fight från hans sida denna säsongen. Men med det sagt så kan ju ingen övergång i tingsryds historia mäta sig med hans eviga hattande fram och tillbaka till grannklubbar. Hillding och Laudius tillsammans han inte skrapa ihop poäng för att närma sig CJ´s bedrifter. Ärligt talat fattar jag inte hur i helvete ni orkar älta detta med Hillding och Laudius längre. Dom skrev på för en annan klubb under vårt kvalspel. Men just nu.. SOO WHAT!? Vi klarade det ändå! När vi nu är i allsvenskan. Då är ju ärligt talat inte Hillding och Laudius speciellt stora förluster från vår sida. Dom va bra spelare. och dom kommer säkert klara sig bra i Allsvenskan. Men dom va ju knappast några spelare som skulle göra oss ett topplag i allsvenskan direkt. Nu får vi chansen att fylla ut en förstakedja med bättre spelare än dom. Som inte är en lika stor chansning i allsvenskt sammanhang. Dom gjorde oss en tjänst! Dom gick till ett lag som vi kommer möte flera ggr. Vi KAN deras spel och deras kvaliteer. Nu använder vi den kunskapen för att skapa oss en fördel gentemot lakers i kommande derbyn! KROSSA LAKERS!
_________________ ------------------------------------------------------- "som inget annat har än min patetiska lojalitet till klubben och inte sporten"
|
10 04 26, 19:32 |
|
 |
Hiltunen
Medlem Gröna Brigaden
|
Toyspeed skrev: Även om ja nu tycker att CJ på sätt och vis sonat sitt brott med sitt uppoffrande spel denna säsongen. han ville verkligen spela upp Tingsryd innan han la av. Och inte bara tjäna några sista kronor. De va en ärlig fight från hans sida denna säsongen. Men med det sagt så kan ju ingen övergång i tingsryds historia mäta sig med hans eviga hattande fram och tillbaka till grannklubbar. Hillding och Laudius tillsammans han inte skrapa ihop poäng för att närma sig CJ´s bedrifter.
Ärligt talat fattar jag inte hur i helvete ni orkar älta detta med Hillding och Laudius längre. Dom skrev på för en annan klubb under vårt kvalspel. Men just nu.. SOO WHAT!? Vi klarade det ändå! När vi nu är i allsvenskan. Då är ju ärligt talat inte Hillding och Laudius speciellt stora förluster från vår sida. Dom va bra spelare. och dom kommer säkert klara sig bra i Allsvenskan. Men dom va ju knappast några spelare som skulle göra oss ett topplag i allsvenskan direkt. Nu får vi chansen att fylla ut en förstakedja med bättre spelare än dom. Som inte är en lika stor chansning i allsvenskt sammanhang. Dom gjorde oss en tjänst! Dom gick till ett lag som vi kommer möte flera ggr. Vi KAN deras spel och deras kvaliteer. Nu använder vi den kunskapen för att skapa oss en fördel gentemot lakers i kommande derbyn!
KROSSA LAKERS!
Nej, du har helt rätt toyan. Väl talat! 
_________________ Keruberna.se
|
10 04 26, 19:38 |
|
 |
ekan62
|
Gorillan skrev: smen skrev: Gorillan skrev: Ja så mycket var alltså deras gråtmilda brev till Holgers blogg värt. Värre Judas figurer har inte skådats i de småländska skogarna sen Mats Graesens flytt till Troja och den flytten känns ändå mild i detta sammanhang. Du får nog tänka efter en gång till om de inte finns någon värre judas .. Antar att du menar CJ. Men saken är den att jag tillhör den falangen som inte retar mig så mycket på just den historien  Vilken utav av dem? 
_________________ Ett LAG byggs bakifrån!!!
|
10 04 26, 19:55 |
|
 |
Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
Toyspeed slog huet rätt på spiken. Klockrent!
Nils Dacke - en småländsk frihetshjälte, med ett stort symbolvärde för en tidlös kamp mot centralstyrkt förtryck och förmyndarskap.
Rättvisan segrar alltid.
|
10 04 26, 22:10 |
|
 |
Jonte
Medlem Gröna Brigaden
|
Rättvisan segrar alltid.
|
10 07 28, 14:39 |
|
 |
gandalf
|
_________________ Time for one more daring dream...
|
10 07 28, 16:01 |
|
 |