Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: 23 06 08, 21:39

Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot? 
Författare Meddelande
Ordförande
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Vem är DAMP-ungen som brukar ansvara för tifot?
S Finkter skrev:
Enligt vissa så vore det bäst att jag höll käften och istället gjort "high five" med pyroteknikern, för det är mig det är fel på inte han som detonerade smällaren (jag förstår att GB tar avstånd för dessa saker).

Jag tror inte det kan skada honom (för det råder igen tvivel om vem det var som briserade smällaren) att han kallas DAMP-unge då han själv skanderar ut att motståndarna är som cancer. Och jag har själv hellre DAMP än cancer. Men intressant att alla vet vem han är efter beskrivningen.

Idag har jag ingen huvudvärk längre, det enda är att det fortfarande piper lite lätt i örat. Så det känns som dagen efter en Motörhead-konsert.

Nej lägg av med dessa " småbarn, popcorn & discomusik"´s fasoner och fortsätt att stötta laget lika bra som tidigare!

Nu har du helt fel! Jag hade vansinnesutbrott och kallade växjö för både det ena och det andra. Inget jag är stolt över. Men igår var allt svart och ilskan var tvunget att ta sig ut någonstans.
Men någon smällare smällde jag absolut inte! Smällare och pyro har inget i en ishall att göra, och absolut inte mitt bland massa "vanligt" folk som inte är beredda på det.

Jag stod däremot rätt nära, antar jag. För det slog lock för örat på mig. Men värre var det inte.

10 12 27, 11:52

Varför ska rubriken leda att jag smällde ngt när jag inte ens var där ute ? Jag var inne i hallen så beskyll inte dom som ibte har med det att göra i alla fall!! Förstår att du är besviken på de som hände men peka ut folk som inte är skylldiga är ej rätt !

10 12 27, 12:03

Då är jag inte sämre än att jag ber dig Lovikavante om ursäkt om det var du som skanderade att Lakers är som cancer.

Men robban, varför blev du så upprörd? Jag skev "till exempel"!!! Vet du vem som bar en grönvit randig mössa och blev utfrågad av ordningsvakterna inför 2:a perioden?

10 12 27, 12:11
Ordförande
Användarvisningsbild

S Finkter skrev:
Då är jag inte sämre än att jag ber dig Lovikavante om ursäkt om det var du som skanderade att Lakers är som cancer.

Gott så.

Sen förstår jag att den som gjorde det kanske inte är så pigg på att hänga ut sig själv här. Finns ingen anledning till det heller.
Däremot kan den som gjorde det ta och tänka efter lite. Det finns som sagt folk som far mer illa av höga smällar och liknande än andra. Att man får räkna med att det låter av trummor och sång inne på läktaren är ju självklar, men ute där folk står och röker är en helt annan sak.

Jag gillar fyrverkerier och sånt som smäller. Jag är kanske lite barnslig. Men det ska vara på rätt ställe och vid rätt tillfälle. När folk är beredda och varken Taif eller Taifare riskerar att fara illa av det.

10 12 27, 12:45

Bra Lovikavante. Vi är helt överens då. Min mening var inte att han skulle skriva ut sitt namn och personnummer. Utan mer att man skall veta om problemet och att kanske agera utifrån det vid andra matcher. Jag har ju aldrig varit med om det på matcher i Dackehallen.

10 12 27, 12:52

Bild

Fina annonsörer på forumet!

10 12 27, 12:59

För jag tycker inte vi ska peka ut varandra eller kasta skit på varandra på ett allmänt forum även om man är upprörd . Man vill ju inte att 2 taifare ska bråka , eller hur ? Sen förstår jag att du är upprörd.

10 12 27, 13:03

Det är dumt att kasta skit på varandra när vi kan kasta smällare på varandra!

10 12 27, 13:38

Det var inte så jag menade men tror de löser mer om du söke upp honom nästa match o diskuterar det hela. Det är lätt att fler blir inblandade här osv..

10 12 27, 15:27
Användarvisningsbild

Alla vet hur irriterad man blir när det smällde pyro på läktarn i dackehallen. Till exempel för några år sedan när örebro var här. Jag tycker pyrot är snyggt, "tomteblossen" och "blinkbomber" är riktigt snyggt. Men håll för fan SMÄLLARE borta från läktarn oavsett om det är i Dackehallen eller i lökerdome.

Matchen? Det enda positiva med gårdagens match var att man fick se snygga mål och seriens bästa spelare Steve Saviano i toppform! Hur jävla trist det är än att erkänna så är Växjö riktigt jävla bra i år. Det skulle inte förvåna mig om de går upp redan i år, för Södertälje är riktigt dåliga.

10 12 27, 16:07
Användarvisningsbild

Demonaz Lovikavantar skrev:
Nu har du helt fel! Jag hade vansinnesutbrott och kallade växjö för både det ena och det andra. Inget jag är stolt över. Men igår var allt svart och ilskan var tvunget att ta sig ut någonstans.

Jag hörde ditt utbrott och det är inget att skämmas över. Så kände vi nog alla.

Vad gäller smällaren gillar nog inte barnrumpan själv höga smällar för han hade mycket bråttom att ta sig från antändningsplatsen in i hallen. Hur man nu kan få för sig att tända på en smällare mitt bland fränder?!? Skönt nog är vi förskonade med "incidenter" i vårt grönvita gäng men som jag förstått det så har den killen ett finger med i spelet de få gånger nå´t händer.

Matchen igår var ingen höjdare men det som är positivt är att vi kommer få sista ordet mot Lakers då vi krossar dem hemma vid nästa möte. Nu är det bara att ta nya tag och rikta in oss på tre poäng på onsdag!

Väl Mött!

10 12 27, 18:11

Skulle vilja poängtera att tifo gruppen inte har ngt med händelsen att göra och hoppas inte att rubriken förstör vårat förtroende ! Däremot är vi nöjda med gårdagens tifo !

10 12 27, 19:59

Som om inte irritations nivån var tillräckligt hög efter gårdagens överköring;
men söte gud, vad är det för gnällande. Kanske inte det mest klyftigaste att slänga en smällare i närheten av folk, men nu är det gjort. Lämpligen söker du upp personen i fråga istället, trots din retoriska fråga i rubriken verkar du vara säker på vem det är. Att slänga ut det "offentligt" på detta sätt är bara pinsamt, vad för effekt tror du det skall leda till.

Vilka ordval som används på matcher är väl upp till var och en att ropa ut och detta utan att moralpolisen skall blanda sig i. Hellre engagerade personer än surgubbar i publiken.

På vilka grunder skall någon/några utestängas?? Baserat på din åsikt??

Vore även trevligt med ett sponsor bidrag till GB eller ännu bättre till Tifo gruppen från dig eftersom du tydligen inte uppskattar annonsörerna - eller du kanske hade någon underfundig koppling där......

Nej, det bästa hade varit om du aldrig reggat dig så hade man sluppit ytterligare irritation, dock hoppas jag att du slipper tinnitus och blir av med huvudvärken.

Tifo gruppen tycker jag inte behöver be om ursäkt för sig. Håll uppe ert goda arbetet fortsättningsvis också, jag är övertygad om att det flesta uppskattar det.

Senast redigerad av bazil 10 12 28, 0:17, redigerad totalt 1 gång.

10 12 27, 21:07

Bazil, det var Ett av dom bästa inlägg jag läst på detta foruM
Om inte det bästa ! Skit i detta o fokusera på Västerås matchen! TILLSAMMANS klarat vi detta!

10 12 27, 21:14

robban skrev:
Skulle vilja poängtera att tifo gruppen inte har ngt med händelsen att göra och hoppas inte att rubriken förstör vårat förtroende ! Däremot är vi nöjda med gårdagens tifo !

Tifogruppen kanske inte stöder detta och inget kritik mot det arbetet. Men det var ändå han som brukar hålla i tifot som brände av smällaren. Diskussionen handlar inte om vilket arbete vem gör utan att såna dumheter som att tända en smällare bland de egna supportrarna är så satans onödigt och hör inte hemma på en hockeymatch.

10 12 27, 21:39

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 57 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa